ISDN

Ivo.Panacek na regionet.cz Ivo.Panacek na regionet.cz
Čtvrtek Říjen 15 12:08:45 CEST 1998

Lukas Macura wrote:

> Taky si myslim, ze toto neni cesta k setreni ..

Omlouvam se, spletl jsem dve veci dohromady.
Mel jsem na mysli, ze u nas bude ISDN karta a do ni povede standardni
ISDN 30, zadne analog apod. Karta bude samozrejme v Linuxu, jiny OS
nepouzivame. Uzivatele by se napojovali bud z opravdovych ISDN pripojek
(na to se uz opravdu ptaji) nebo z analogovych modemu.
Tvrdili mi v Telecomu (a slibili, ze az to budou mit u nich rozumne
k videni, budu si to moci vyzkouset), ze takovehle spojeni je mozne
a v reale je analogove od modemu uzivatele do ustredny Telecomu a dal
az do meho pocitace to jede uz jenom digitalne. Z toho plyne, ze vsechny
ty modemove protokoly (a ze jich je !) umi neco (?) kdesi v Telecomi
ustredne,
coz se mi prave nechce moc verit.

Samozrejme, ze neco typu "Linux+ISDN->analog->telekom->uzivatel", jsem
na mysli
nemel, to by asi moc rychle byt nemohlo, sazel bych tak na max. 9600.

ad zavesovani) mel jsem na mysli spojeni z ISDN pripojky, nikoliv z
analog.modemu,
protoze soucasne bychom ruzna nase modemova spojeni (nejsme vsude
on-line) nahradili
ISDN kartami v Linuxech a pokusili se snizit tel.poplatky. To je tedy
trochu
odlisny problem.
Kdysi na NetComu byla prednaska na tema ISDN a z ni jsem se domnival, ze
frekvence
uctovacich impulsu je dana nejakou normou a je 20 vterin a poskytovatel
definuje
cenu techto impulsu ruzne v ruzne dobe. Zda se tedy, ze to tak neni a ze
Telecom
zafixoval cenu impulsu, nikoliv jeho frekvenci (jako je treba u mobilu
30s). To
je docela skoda, je-li tomu tak.

Zdravim, ip.
--