editor pro dipl.praci

Čtvrtek Říjen 15 13:34:38 CEST 1998

had na pdas.cz (Hanus Adler) writes:

> P.S. neni to sice ani zdaleka dokonceno, ale muzete si precist na
> "http://www.penguin.cz/~had/bio/microsoft/word.php3" proc nepouzivat
> Word. Zacal jsem to psat proto, abych mohl troubum, co mi posilaji
> attachmenty ve Wordu, snadno vysvetlit, proc to nemaji delat.

Proti zasilani souboru v DOC nebo XLS formatu elektronickou postou mam
velmi silne vyhrady a uzivatelum vubec nedoporucuji tyto soubory
otvirat, pokud se jim dostanou do mailboxu. Duvodem jsou makroviry a
trojske kone.

Pro vymenu dokumentu mezi ruznymi platformami vymyslel Microsoft
format RTF. Soubory v tomto formatu nemohou obsahovat makra a tudiz
ani nemohou natropit skodu na adresatove disku. Argumenty typu "V
novem Wordu lze provadeni maker zakazat" neakceptuji, protoze nikde
jsem nevidel fundovane overeni, ze je to 100% funkcni.  Antivirove
programy chrani jen proti znamym makrovirum, nejsou tudiz resenim.

Jen z casovych duvodu jsem si zatim nenapsal filtr, ktery tyto maily
automaticky maze a odesilatele upozornuje, ze maily v tomto formatu
ani neprijimam, ani nectu.

S volbou textoveho editoru to ale primo nesouvisi. Chce-li uzivatel
pouzivat Word, at si ho pouziva. Ale pred zaslanim dokumentu at
provede konverzi do RTF.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR