editor pro dipl.praci

Hanus Adler had na pdas.cz
Čtvrtek Říjen 15 11:16:03 CEST 1998

On 15 Oct 1998 08:58:14 +0100, Jiri Jindra <jindra na rak.radio.cz> wrote:
>Pomalu zacinam pracovat na diplomove praci. Jelikoz jeji tema je uzce spjato
>s UNIXem, zvazuji moznost napsat ji v editoru pro UNIX. Bakalarskou praci
>jsem psal v MS Wordu se kterym jsem byl vcelku spokojen, zajimalo by mne,
>jestli existuje podobny sw s funkcne srovnatelny s MS word.
>Vim ze existuje TEX/LATEX, ale s tim nenma vubec zadne zkusenosti. Muze mi
>nekdo ze znalych veci porovnat MSWord x LATEX co do funkcnosti i zpusobu
>ovladani a prace s LATEXem? Latex asi neni "co na obrazovce to na tiskarne".
>V cem pisete diplomku vy?
>Neni to brani kanonu na brabce?
> [...]

Ja i moje zena jsme psali diplomky v LaTeXu a to, co jsme napsali, by se
ve Wordu delalo velmi obtizne (treba kombinace textu v mnoha jazycich
vcetne prepisu vyslovnosti podle IPA), neco by neslo vubec (napr. ruzne
graficke znacky na okrajich, nazorne odsazovani pripon a koncovek a
pod.).

Myslim, ze LaTeX ten nejlepsi prostredek pro psani prakticky jakekoli
vetsi prace. Navic pro ty, kdo nepotrebuji vsechny jeho funkce a nebo
LaTeX neovladaji, existuje pro nej graficky frontend LyX.

U diplomky samozrejme vic zalezi na obsahu nez na vzhledu, ale musim
poznamenat, ze nase diplomove prace byly vzhledove natolik odlisne od
bezne diplomky, ze to zkousejici vyslovne ocenili.

S pozdravem,

Hanus Adler

P.S. neni to sice ani zdaleka dokonceno, ale muzete si precist na
"http://www.penguin.cz/~had/bio/microsoft/word.php3" proc nepouzivat
Word. Zacal jsem to psat proto, abych mohl troubum, co mi posilaji
attachmenty ve Wordu, snadno vysvetlit, proc to nemaji delat.

--
Contrary to popular belief, Unix is user friendly.
It just happens to be selective about who it makes friends with.