editor pro dipl.praci

Jindrich Sarson sarsonj na alpha.inf.upol.cz
Čtvrtek Říjen 15 15:03:29 CEST 1998

> ja psal kdysi diplomku v chi-writeru, TeX jsem se tehdy nechtel ucit.
> Ted uz by dalo praci to do neceho prekonvertovat a pouzit ... a parkrat
> by se mi to hodilo. Napsanim textu jeho zivot teprve zacina ...
> Takze: jak dlouho tu uz je TeX a jak dlouho jeste bude ?
> A jak jine programy ?!!

Dobry den,

  prvni verze TeXu byla priblizne na zacatku 80. let, posledni verze (3.x)
byla uvolnena na zacatku 90. let. Je to asi nejvetsi programove dilo
vytvorene jednim clovekem a asi nejstabilnejsi program vubec (autor
slibuje hafo $ za nalezeni chyby, zdrojaky jsou volne k disposici).
Vyvoj na TeXu jiz autor dokoncil, takze odpadaji jakekoliv problemy s
nekompaktibilitou dalsich verzi. TeX tu dle me bude jeste hodne dlouho,
protoze neznam jiny program, ze ktereho by lezly tak hezke vystupy. Knizku
napsanou v TeXu poznam na prvni pohled a opravdu to lahodi oku. Zaklady
TeXu se daji opravdu naucit za chvili, ruznych "Uvodu do LaTeXu" je na
siti spousta. Stejne tak pro pokrocile TeXBook naruby - lze stahnout a
vytisknout.
  Ja se rozhodne stavim za TeX, uz proto, ze bezi na vsem a vysledek
opravdu stoji za to.

Mej(te) se skwelle,
                 Jindrich Sarson

      .....Vsechno co je opravdu krasne, roste pomalu.....

* Domu:                            Koleje:                       *
*   Jindr~ich S~ars~on               Kolej S~meralova, pokoj 115 *
*   Hlavni' 210                      S~meralova 6                *
*   500 08 Hradec Kra'love'          Olomouc                     *
* Email: sarsonj na upol.cz           tel. domu: 049-5262493        *
* Web:   http://www.inf.upol.cz/~sarsonj                         *