editor pro dipl.praci

Jan ONDREJ / SALSOFT ondrejj na salstar.award.sk
Čtvrtek Říjen 15 11:01:18 CEST 1998

On Št, 15 okt 1998, Jiri Jindra wrote:
>Pomalu zacinam pracovat na diplomove praci. Jelikoz jeji tema je uzce spjato
>s UNIXem, zvazuji moznost napsat ji v editoru pro UNIX. Bakalarskou praci
>jsem psal v MS Wordu se kterym jsem byl vcelku spokojen, zajimalo by mne,
>jestli existuje podobny sw s funkcne srovnatelny s MS word.
>Vim ze existuje TEX/LATEX, ale s tim nenma vubec zadne zkusenosti. Muze mi
>nekdo ze znalych veci porovnat MSWord x LATEX co do funkcnosti i zpusobu
>ovladani a prace s LATEXem? Latex asi neni "co na obrazovce to na tiskarne".

Tak to je veru tazke porovnanie, ale vystihol si to vpodstate spravne.
Ak chces nieco podobne, ako je Word pre Linux, tak skus
StarOffice. Ak chces co to latexove, tak LyX, alebo Klyx.
LyX je visivyg nadstavbou latexu, takze vpodstate vidis, co pises,
ale musis trocha poznat zaklady latexu, pretoze nedovoli vsetko.
(napr. v niektorych styloch nemozes pisat viac volnych riadkov)
>V cem pisete diplomku vy?

Ja budem pisat diplomovku asi v klyxe, pretoze mame tusim
predpisane, ze musi byt vo Word 6.0, alebo v Latex-u
(och, s touto koncovkou som mal ale problem, ked to vyslovim, tak
sa tam hodi u a ked napisem, tak e). Ked to budem pisat v klyxe
a skonvertujem to na Latex, tak to hadam problem nebude.

>Neni to brani kanonu na brabce?
Ved diplomovka nie je vrabec (neuleti). :-)