editor pro dipl.praci

Jan Marek jmarek na pf.jcu.cz
Čtvrtek Říjen 15 16:53:20 CEST 1998

Ja se teda taky pridam...
Diplomku jsem psal v LaTeX-u pod DOS-em a vypadala sqele, akorat tehdy
jsem si udelal pouze ramecky na obrazky a obrazky dolepil az na
vytistene. Vzhledem k tomu, ze od te doby uplynulo nejakych 5 let, tak
je to snad o kousek dal.
Vyhody, ktere vidim:
1) Formatovani matematickych vyrazu
2) Automaticky rejstrik rovnic, obrazku ap.
3) Odkazy automaticky pomoci BibTeX-u: dokonce se mi ho i v te dobe
podarilo presvedcit, aby mi to zformatoval podle ceske normy na citovani

A snad co bylo hlavni, naucil jsem se systematicky divat na sazeni textu
jako na dve zcela odlisne veci:
1) Psani vlastniho textu
2) Graficka uprava, predevsim pomoci stylu a ruznych automatickych veci
a ne kazdy odstavec definovany jinak.
3) Strizlive pouzivani ozdubek v textu, ruznych druhu fontu ap.
Tohle mi pak zbylo do WordPerfectu, Wordu i jinych editoru a ted se k
LaTeX-u zase vracim a ne nerad.

Zdravi
Honza Marek

--