editor pro dipl.praci

Čtvrtek Říjen 15 14:20:58 CEST 1998

On Thu, 15 Oct 1998, Jiri Jindra wrote:

> V cem pisete diplomku vy?

Ja jsem svou diplomku napsal celou v LaTeXu s pomoci nejlepsiho textoveho
editoru na zemekouli, ktery se jmenuje "vi". :)

LaTeX jsem se ucil pouzivat za chodu a behem asi mesice jsem byl schopen
i vyrabet vlastni makra a treba ho i presvedcit, aby delal tecky za cisly
v nadpisech, jak zada ceska tradice.

Vyhody:

- text bylo mozno porizovat na prakticky libovolnem hw (dokonce i na
  terminalu IBM 3151)
- rozumny objem dat, moznost bez rizika rozdelit do vice souboru
- nikdy se mi nestalo, ze by mi nektery z pouzitych programu moje soubory
  sezvykal a nevratne poskodil (jako se to pravidelne stava
  s nejmenovanymi produkty nejmenovanych firem)
- v textu bylo mozno psat kdekoli poznamky, ktere se pak ale ve vystupu
  neobjevovaly
- moznost vytvaret vlastni makra dle libosti
- generovani bibliografie (BibTeX)
- striktni oddeleni faze pripravy obsahu a faze pripravy vzhledu
  prispiva k zvyseni kvality obojiho
- vysoka typograficka kvalita vystupu

Nevyhody (mozna plynouci z me neznalosti):

- LaTeX je mocny, ale ponekud tvrdohlavy, u nekterych maker to neslo
  jinak, nez je upravit a natvrdo predefinovat, kdyz clovek chce, aby
  vystup vypadal ponekud jinak
- je trochu pracne vysazet dlouhe rovnice tak, aby byly rozlamane
  do vice radek esteticky prijatelnym zpusobem
- CSTUG sedi na jedinem poradnem ceskem spellcheckeru :) (nebo se pletu?)

"You can't be truly paranoid unless you're sure they have already got you."