Diskuse: tisk

Lukas Macura limo na x.opf.slu.cz
Pátek Říjen 16 08:20:43 CEST 1998

> > Xu" by byl trochu vice user friendly :)
>
> ten "emulator" je Xprint

Zkusim se na to podivat, nemuselo by to byt tak zle reseni ...

> Nakreslit neco v PS neni moc tezke, kdyz se clovek vyporada se
> zalezitostmi typu nastaveni transformace souradnic apod. (ale to staci
> nekde ukrast nejakou rozumnou "preambuli" ;> ) Dokonce je mozno psat PS
> kod i rucne.

No pro nezasvetence jako ja muze zdrojovy kod postscriptu vypadat docela
zajimave :) (snazil jsem se napriklad o pocesteni postscriptu tak, ze jsem
chtel zamenovat sekvence \xxx za \xcute atd. Vysledky nebyly valne. A
proto se chci zeptat:
Jsou ve standartnich PS fontech nase nabodenicka ? Nekde jsem slysel ze
tam jsou (ikdyz na jinych mistech), ze chybi snad jen R~ . Ale nevim.
Pokud je tedy postscript program, nedalo by se vhodnym replacovanim tech
key sekvenci \xxx , ktere predstavuji ceske znaky, docilit ceskych znaku ?
Treba nadefinovat vlastni font primo na zacatku postscriptu a pak to tam
vrazit ..

> Pokud napriklad nekdo vyjde ze zminovanych URW fontu, tak by nemel byt
> problem, protoze jsou GPLed. Jenom neni uplne jasne, co je u fontu
> zdrojovy text :)

A pokud by se to provedlo zpusobem uvedenym vyse ?

> PS font je proste specialni PS program. U Type1 je jeste zakodovany, aby
> mu nikdo nerozumel. :)

Dalsi vec:

Trochu se mi nelibi, ze v Xech jsou pouzity jine fonty nez v ghostcriptu.

Pokud jsem to spravne pochopil, tak Type1 jsou spolecne pro ghostscript i
Xky. Existuji jeste jine takove ? Kdyby se potom v Xech nechaly jen ty
shodne, mohl by byt vystup na tiskarnu duveryhodnejsi. Ale mozna to
nejde... Zkuste me nekdo opravit :)

S pozdravem
Lukas Macura