Problem s 3c905B

Radek Liboska liboska na uochb.cas.cz
Sobota Říjen 17 08:57:39 CEST 1998

Michal Ludvig wrote:

> Dobry den,
> mam problem s kartou 3c905B na pocitaci, kde jsou nainstalovany
> jak WinNT 4.0 tak Linux. Pocitac ma board Rhino II BX (ATX). Kdyz pocitac
> zapnu sitovym vypinacem a nabootuju linux, tak ten kartu pozna. Kdyz vsak
> nabootuju nejdriv WinNT a Linux az po nich, napise mi to:
>
> 3c59x.c:v0.99E 5/12/98 Donald Becker http://cesdis.gsfc.nasa.gov/linux/drivers/vortex.html
>   The PCI BIOS has not enabled this device!  Updating PCI command 0000->0005.
> eth0: 3Com 3c905B Cyclone 100baseTx at 0xe400, ff:ff:ff:ff:ff:ff, IRQ 11
> [...]

Minuly tyden mel kolega podobny problem pri instalaci Linuxu se stejnou
sitovou kartou. Pomohla az dosovska disketa s nejakymi utilitami pro
3com-ky. Konkretne bylo nutno shodit pnp-mod te karty a nastavit takova
irq a io, aby nebyly v konfliktu s jinym zarizenim (pci sterling, ci
co).
Jestli je 3comka v pnp modu se pozna ve wir95, (ty si s tim poradi tak,
ze
prehodi jina zarizeni, aby udelaly 3comce misto).
Jinak, pokud by byl v BIOSu nastaveny rezim pnp, tedy nikoliv OS-PNP,
pak
by zrejme samotny BIOS nastartoval bez konfliktu s irq a karta by
bootovala
dobre i v Linuxu.
Doporucuji zkontrolovat obe tyto veci (OS PNP v BIOS a PNP enabled
3c509B)
a doufat, ze chyba neni jinde.
BTW ten 3comutil.exe (nerucim za spravny nazev) kartu otestuje a
upozorni
na pripadne problemy.
Radek Liboska