Rychlost disku - podruhe

Jan ONDREJ / SALSOFT ondrejj na salstar.award.sk
Neděle Říjen 18 13:42:55 CEST 1998

On Ne, 18 okt 1998, Michal Aichigner wrote:

>takze HDPARM nic nevyresil (nastaveni na 32 bit, DMA multi world).
>Takze pisu obsirnejsi info:
>
>Mam dva disky: Master WD 1.6GB a Slave Maxtor 7GB, ktery pod Win NT/95
>funguji v pohode. Po Linuxem ale ne. Instalace probehne v poradku
>(zapis), ale prihlasovani do syst. a prace se systemem je pomala
>(cteni). Cteni z druheho disku (Maxtor) je v poradku.
>Tento problem zacne pri zavadeni systemu od radky:
>Partition check:
>VFS: Moundet root (ext2...) readonly.

Toto je uplne vporiadku. Disky sa pripajaju najprv ro
a po otestovani sa pre-pripoja rw (och, ten vyraz :-).

>Opravdu nikdo nevi co s tim?

Zalezi ale aj na motherboarde. Ak mas nejaky nepodporeny chipset,
tak napr. UDMA nevyuzijes. Stalo sa mi, ze mi WD
na jednej doske pod Linuxom isiel okolo 8MB/s
a na druhej asi 2-3MB/s (cisla su len orientacne).
Skus zistit, ci mas nejaky znackovy chipset a ci je
podporeny pod linuxom.

			Cau.
					SAL