Wokynka RE: WWW Browser

Petr Snajdr pesna na didot.cz
Pondělí Říjen 19 12:47:04 CEST 1998

On Mon, 19 Oct 1998, Oto Buchta wrote:

> To je celkem znama vec. Ale proc se nic nesnazi nevypadat jako Mac?
> Nevim.

Mozna to bude prekvapive, ale snazi :-)
Nicmene ono MacOS neni jen ramovani oken a nektere veci udelat na Linuxu
by slo dost obtizne. Tedy slo, ale zatim to nikdo neudelal.
Priklad:
	- Kdyz vlozim ZIPku do mechaniky, na desktopu se okamzitne
zobrazi jeji ikona. Stejne tak v pripade disket, ale tam je to HW problem
PC, ale Linux neni jen PC ;-)
	- pokud nekdo ulozi po siti do prave zobrazovaneho adresare
soubor - zobrazi se (jako by se to cele refresne)

Ostatni veci nejsou prilis zasadniho charakteru.
Nicmene kouknete se na MLVWM na adrese:
	http://www.bioele.nuee.nagoya-u.ac.jp/member/tak/mlvwm.html

Kazdopadne jsou i jine. Napr. icewm like OS/2 nebo AfterStep like
NeXTStep.

> Pozor! U automobilu je to neco jineho. Dokonce si nejsem jist, jestli se u
> pedalu zrovna nejedna o nejakou normu, protoze pry byly nejake problemy s
> dvoupedalovymi auty, ktere podle cehosi nebyli automobily...

Cim je to jine?
Proc auta maji kole a ne pasy? Proc maji volant a ne paky jako v tanku?
Cim je to jine? ;-)

> Ale zpatky k nasemu problemu. Ten tkvi v tom, ze dokud nekdo (Bill) neprisel s
> tlacitkem Start, nebylo ani v distribuci Linuxu a nikomu nechybelo.

Obdoba neceho takoveho se da najit ve vice systemech a pochybuji, ze
symbol jablka z MacOSu byl vytvoren v roce 84 jako reakce na Windows95.
Jakasi tlacitka, ale ve forme toolbaru lze najit v mnoha OS.
Nicmene tezko rici zda prave toto je oproti napriklad koncepci
v mwm nejaky prinos.

> Pokud jde o mwm, mam dojem, ze bylo delano tak, aby fungovalo jako win neco
> hodne maleho. Fvwm je jen klon mwm. Vrcholem ovsem je checkbox v KDE-Ovladacim

Myslim, ze fvwm jiz davno neni (jen) klon mwm

> panelu, ktery Vam umoznuje zobrazovat widgety ve stylu W95. Jinak se musim
> priznat, ze sam KDE pouzivam (ale asi prestanu, nebot jedina jeho zjevna vyhoda
> je vyborne udelana cestina, naproti tomu stabilita ani rychlost...- dost mozna

Nemam ani s jednim vyrzne problemy

> dan M$ kompatibilite), ale kdyz jsem videl aplikaci kuser, ktera vypadala uplne
> stejne jako IMHO nechutny User Manager z M$NT, ztratil jsem veskere iluze o
> tom, zda muze jit o neco jineho nez o opiceni se po M$. Kdyby si aspon
> vymisleli jine obrazky symbolizujici uzivatele a grupu...

:-)

> No nic.
> 	Mejte se a, moc prosim, piste neco o browserech. Asi si je zacnu
> stahovat jeden po druhem na svoji 650MB disk (takze opravdu postupne) a udelam
> na ne nejakou recenzi do LN. Kdyby tak chtel nekdo napsat recenze na Desktopy,
> treba Enlajtment vypadal zajimave, ale ani nevim, kde ho shanet. Rad bych ho
> zkusil, ale mam fakt proklate malo mista na disku.

Nejlepe zacit na www.enlightenment.org
Koneckoncu prave tento muze vypadat skoro jako cokoliv. Od naprostych a
fantastickych silenosti az po treba BeOS, NeXTStep, OS/2 PM atd.

S pozdravem
	Petr Snajdr