Wokynka RE: WWW Browser

Miroslav Flídr flidr na kky.zcu.cz
Úterý Říjen 20 10:01:52 CEST 1998

bravenec na optimit.cz wrote:

> Jeste me k tomu KDE napadlo...
> nekoho by mozna zajimaly moje prvni dojmy s KDE:
> http://www.qsl.net/ok2pid/denik/8kveten98.html

> Okno můžu chytit a posunovat poze horním pruhem. Grrrrr. Jak se mám kouknout na své obrazovce
> 1024x768 na obrázek, který má rozměry 500x1500?
A zkousel jste stisknout ALT+LMB kdekoli na okne a posunovat !!! ;-)

> Myš slyší pouze na tři příkazy: pravé tlačítko, levé tlačítko a pravý dvojklik. Zlatý fvwm.
> Na myši mám tlačítka tři, na všechny tři tlačítka mám ve fvwm pamatováno. Akce, ke kterým se
> musí chudák uživatel nebohý v KDE nebo snad nedej bože v MS Windows proklikat v nějakém
Pokud se nemylim tak i prostredni tlacitko ma svou funkci.

> zapadlém menu nebo nejdou vůbec, ve fvwm zvládnu jedním či dvěma klikanci na správné místo.
> Místo obyčejného kopírování prachmizerného prostředí MS se mohli autoři soustředit ještě na
> jednu myšlenku: Zahrnout a rozšířit. Zahrnout prostředí 95, zahrnout prostředí Motif, zahrnout
> fvwm, skloubit dokupy a rozšířit.
Kopirovani W95 KDEckem je velmi rozsirena mystifikace (a mozna jsem k ni
prispel i ja zkoupirovanim ksichtu u kfindu :-(( ). Pravdou je, ze se
spis vychazelo z CDE a pak byli i inspirace z OS/2, Afterstepu a jinde.

> Z celého bohatsví klávesových zkratek používaných ve fvwm zůstala jediná: Alt-F4. Proč? Abych
> nemohl před manželkou rychle schovat do ikonky tu haňbatici na obrázku? Klávesnice je na to
> špatná? Nejde to jinak, musím hledat neposednou myší miniaturní čudlíček v rohu okna.
Tady mate pravdu, ze dosud byli k dispozici jen omezeny pocet
klavesovych zkratek (a ty byly navic natvrdo). Ale zas tak malo jich zas
neni a staci ci precist README od kwm. BTW. v KDE 1.1 se to zmeni!

> Mizerná dokumentace. Může to být věcí názoru, ale mě se zdá, že on-line dokumentace se v KDE
> příliš ubírá Microsoftí cestou a zapomíná na tradici manuálových stránek. Dokumentace většinou
> připomíná vlezlé Microsoftí bláboly a málokde se autor dokáže ukáznit a napsat podrobnou
> jasnou referenční příručku, jakou obvykle bývají manuálové stránky.
Tady je spis problem, ze lidi spis pisou programy nez dokumentaci. Ono
psat dokumentaci chce dost casu a ten radsi programatori vlozi do
vylepseni sveho produktu. Tady je nutne spis prilozit ruku k dilu a
proste s tou dokumentaci pomoci. Jinak vetsinu uzitecnych informaci
najdete u zrojaku v souborech README a Changelog.

> Je to šíleně    p o m a l é é é.
To nejspis problem pameti. Nejvice asi zabere pameti KFM , pokud jej
nepouzivate tak ho vyhodte z te spousteci davky (pripadne i jine veci
ktere nejsou nezbytne nutne).

	Mete se
		Miroslav Flidr