offtopic - NT

Radek Hnilica radek.hnilica na usa.net
Čtvrtek Říjen 22 07:02:59 CEST 1998

    Dobry den,

Oto Buchta wrote:

> No tak poduk se ti to podari rozchodit, budes fakt dost velkej kouzelnik. NT to
> neumi. Mozna jedine reseni je vzit zdrojaky od pppd, cygwin nebo jak se ten GNU
> prekladac pod NT jmenuje, spoustu potrebnych knihoven a zkusit to zkompilovat.
> Mne se do toho nechtelo, tak jsem zakaznikovi protlacil Linux. A je nadmiru
> spokojeny. A tobe nezbude asi nic jineho nez udelat totez. Proste mu rekni, ze
> M$ nejsou na neco takoveho stavene.

Musim vas sklamat, ale ppp z NT na UNIX funguje.  Nicmene rozchodit to je
nepredstavitelne samanstvi.  Ten nejjednodussi spusob, jak to rozchodit je
nasledujici.  Na strane NT nainstalujete NT3.51 (myslim, ze to je nejskvelejsi
verze NT kterou sem kdy v zivote videl a uvidim). Na teto verzi jde nastavit ppp na
pevne lince (nul modem) bez jakychkoliv problemu. Az to ucinite, zkopirujte si
nastaveni NT pro ppp je to nekde v adresari RAS, nebo tak nejak. No a mate dve
moznosti.1. Upgradovat NT3.51 na NT4.0, ppp zustane zachovano, a bude chodit.
2. Preinstalovat NT3.51 NT4.0 a rucne dokopirovat ten soubor z RAS, pripadne
provest nejake modifikace.
Takto jsem to delal, kdyz se mi dostaly NT4.0 poprve do rukou :-)

Dalsi zpusob ktery jsem provadel, se tyka jen NT4.0 <-> Linux. Zde se nastavi na
NT4.0 ppp na nul modem (je to polozka proptak nejak) no a na strane Linux si
odchytite z logu co se pri pokuse o spojeni deje. V podstate NT vysila nejaky
retezec (obycejny text, myslim CLIENTSERVER nebo tak nejak) a chce aby protistrana
odpovedela (myslim ze jsem mu tam vecpal SERVER, ale nejsem si jist) no a ihned
pote se rozebehne ppp a dale uz zbyva prokousat se jenom autentifikaci (autorizaci,
neb co je to za cizi slovo) ja jsem pozival zadnou (uz nevi co to bylo za polozku).

Reseni NT <-> Cisco bude odviset od toho, jestli dokazete prinutit CISCO odpovedet
NT na ten retezec CLIENTSERVER, jestli ne, tak zbyva jedina moznost. Prinutit NT
aby neocekavy odpoved na CLIENTSERVER a presly rovnou do ppp. Mozna mozna to jde,
bylo by nutno prozkoumat zdali v konfiguracnim INI soubor RAS je mozno tohoto
docilit. K tomu ze je to mozna mozne, mne vede fakt, ze po upgrade NT3.51 na NT4.0
pri puvodne funkcnim ppp toto fungovalo i nadale.

Mate moznost jeste se zeptat v M$ Hotline. Ale tam mi odpovedeli, ze NT<->UNIX ppp
na nul modemu nikdy fungovat nebude :-

Hlavne hodne stesti preje
--
Radek Hnilica