Gimp a vyber oblasti

Radek Hnilica radek.hnilica na usa.net
Čtvrtek Říjen 22 07:18:43 CEST 1998

    Dobry den,

Jan Kasprzak wrote:

>         TMTOWTDI, jak rikaji znalci Perlu (a take Gimpu :-).
>
>         Doporucoval bych jeden z techto postupu (predpokladam, ze jde
> o obdelnik rovnobezny s hranami obrazku):

:) Teoreticky, v praxi dochazi vzdy k nejakemu malemu odklonu (otoceni)S tim souvisi

nova otazka. Existuje nejaky nastroj ktery otoci obrazek (cely) takto:
Obrazkem vedu caru, napriklad podle najake myslene hrany, a chci otocit tento
obrazek (cely) tak, aby tato cara byla svisla.

A jeste bych se zeptal (jako neodbornik) vyzna se nekdo ve filtrech, mam na mysli
filtry pro zlepseni kvality obrazu po skenovani. Vim, ze v menu je volba
filter/enhanced, kde je rada filtru. Jenze ja nikdy nedelal do grafiky, tak mi to
nic nerika. Jeste jsem zvladnul pouziti sharpen, ale s temi ostatnimi nevim. Ani
slovnik mi nepomohl.

Abych to cele osvetlil. Chci oskenovat (uz jsem zacal) nekolik casopisu (jen pro
vlastni potrebu, pozn:casopisy vlastnim) V techto casopisech, jez jsou shodou
okolnosti nebarevne (cernobile) je rada textu, obrazku a textu prefocenych z tisku
jehlickove tiskarny, ci psaciho stroje. Cilem cele akce je ziskat radu obrazku bud
.gif nebo .png, pripadne .jpg co dostatecne kvality a pokud mozno co nejmensich.

>         Druha moznost - pokud chcete _oriznout_ obrazek na nejaky obdelnik
> (to jest ne smazat, ale zmensit velikost obrazku).
>
> - pomoci "crop toolu" oznacite priblizne obdelnik.
> - vyjede okno "Crop information". mate moznost menit parametry cropu,
>         vcetne moznosti pouzit k tomu lupu.
> - az mate vyber hotovy, stisknete "Crop" nebo "selection", podle toho,
>         jestli chcete obdelnik oriznout, nebo vybrat.
> - samozrejme muzete pouzit pravitka - viz vyse.

Diky za radu, hned jak se dostanu domu, tak to skusim.

--
Radek Hnilica
e-mail:radek.hnilica na usa.net