Gimp a vyber oblasti

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Úterý Říjen 20 13:19:19 CEST 1998

Radek Hnilica wrote:
: rad bych se zeptal, zadali ma nekdo skusenosti z gimpem a mohl by mi
: poradit.  Potrebuji vybrat obdelnikovou oblast v obraze a odriznout
: zbytek (t.j. vse mimo tuto oblast).  Ovsem vyber oblasti ma chybicku,
: kterou nevim jak obejit. Kdyz vybirate obdelnik tak se zobrazi obrys a v
: teto chvili, bych chtel vyber spresnit. T.j. jemne i pod lupu posunovat
: jednotlive hrany obdelnikoveho vyberu. Toto nevim jak udelat. Kdyz vyber
: uskutecnim a jsem s nim spokojen, potrebuji odriznout vse co neni v
: tomto vyberu v nekterych programech funkce crop. Zatim jsem nedosel jak
: toto udelat v gimpu.

	TMTOWTDI, jak rikaji znalci Perlu (a take Gimpu :-).

	Doporucoval bych jeden z techto postupu (predpokladam, ze jde
o obdelnik rovnobezny s hranami obrazku):

- pomoci pravitek si vyznacite obdelnik (treba pod lupou). Pravitko ziskate tak,
	ze kliknete na horni nebo leve meritko podel obrazku a tahnete mysi
	smerem do obrazku. Podobnym zpusobem tam lze pravitko i vratit nebo
	ziskat dalsi pravitko. Pripadne lze v okne pravitka schovat pomoci
	ctrl-shift-T.
- pomoci "rectangular select" toolu vyberete obdelnik presne podle pravitek
	(pokud date kurzor blizko k pravitku, nastavi se presne na pravitko).
- pomoci Select->Invert (ctrl-I) invertujete vyber a pomoci Edit->Clear
	(ctrl-K) vyber smazete.

	Druha moznost - pokud chcete _oriznout_ obrazek na nejaky obdelnik
(to jest ne smazat, ale zmensit velikost obrazku).

- pomoci "crop toolu" oznacite priblizne obdelnik.
- vyjede okno "Crop information". mate moznost menit parametry cropu,
	vcetne moznosti pouzit k tomu lupu.
- az mate vyber hotovy, stisknete "Crop" nebo "selection", podle toho,
	jestli chcete obdelnik oriznout, nebo vybrat.
- samozrejme muzete pouzit pravitka - viz vyse.

	Hope this helps,

-Yenya

--
\ Jan "Yenya" Kasprzak <kas at fi.muni.cz>       http://www.fi.muni.cz/~kas/