Instalace Linuxu

Čtvrtek Říjen 22 18:18:24 CEST 1998

Friedel Jan <frido na sin.cvut.cz> writes:

> Jednoduse a proste, co si nezkompiluju na svojem stroji, tomu svym
> zpusobem neverim. Vpripade ze kompilace u me probehne bez problemu
> mam z a r u c e n o, ze to bude behat bez problemu.

Do flameware se poustet nehodlam, ale zde je potreba durazne varovat:
Uspesna kompilace je prvnim krokem, pak musi nasledovat testovani.

Nikdy nemate jistotu, ze kompilator je bez chyb. Moje zkusenost s
portaci programu pod Linux je takova, ze pripadna modifikace
zdrojoveho kodu, makefile, ... je zalezitosti hodin, zatimco testovani
je zalezitosti dnu, pripadne tydnu. Pokud Vami portovany program
pouzivaji desitky lidi na celem svete a jim spocitane vysledky jsou
publikovany v renomovanych casopisech, pak si proste nemuzete dovolit
testovaci fazi vynechat.

Napr. v soucasne dobe jsem odlozil praci na portaci programu
luin98f. Je psany ve Fortranu 90, po formalnich upravach se kompiluje
OK, ale pod Linuxem pocita nesmysly, protoze kompilator generuje
chybny kod. U programu psanych v C tyto problemy tak caste nejsou, ale
existuji.

V techto pripadech je binarni distribuce naopak vyhodou.

> Kdezto pokud si stahnu rpm-ko a nekam ho nainstaluju .. hmm hmm hmm.

Uznavam, ze v RH contribu se nachazi baliky linkovane s nevhodnymi
knihovnami. Tady spis vidim reseni v tom, ze pokud prijdu na nejakou
nesrovnalost, pozadam autora, aby ji opravil.

> Prominte, ale to neni asi ta zpravna cesta, alespon podle meho
> nazoru.

Sprava systemu nesmi zbytecne zatezovat. Je rozdil, pokud neco
instalujete 2 minuty, nebo pokud to kompilujete nekolik hodin, a pak
to jeste musite otestovat. Jednoduche musi byt i odinstalovani,
upgrade a kontrola "neporusenosti". Proto jednoznacne davam prednost
distribucim, ktere nastroje pro praci se SW baliky pouzivaji.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR