co rikate na AFS pro Linux ?

Jiri Masik masik+jiri na nc25.troja.mff.cuni.cz
Pondělí Říjen 26 19:40:40 CET 1998

Richard.Sputa na os3.os.ds.mfcr.cz (Šputa Richard) writes:

> Mohl by tedy nekdo zhodnotit vyhody a nevyhody AFS a NFS

Nevyhoda afs je, ze neexistuje server pro linux. Mam zkusenost s
klientem od firmy Transarc a testoval jsem i volne siritelnou
implementaci s nazvem arla. Klient od Transarcu je zatim podstatne
stabilnejsi i rychlejsi, ale je co zlepsovat. Obcas se objevuji
zlovestne hlasky typu kfree of non-kmalloced memory, zpravy o ukonceni
ruznych procesu, nekonzistentni cache a nekdy  linux vytuhne. Na jednom
pocitaci se mi seslo afs se sitovou kartou boomerang a to je smrtici
koktajl.

O jakem AFS jste slysel, ze bude volne v jadre? Transarc poskytuje
zdarma binarky klienta pro linux, pokud jiz vlastnite licenci pro
jinou architekturu. Arla sice volne siritelna je, ale ze by dospela do
stavu, kdy by mohla byt soucasti stabilnich jader, to se mi nezda.
zkousel jsem asi pred mesicem verzi 0.12.

zdravi
	Jiri Masik