co rikate na AFS pro Linux ?

Pondělí Říjen 26 20:55:38 CET 1998

On Mon, 26 Oct 1998, Šputa Richard wrote:

> Vsude se totiz pise ze NFS neni moc bezbecne.

Kdyz nepocitame diry v implementaci, tak je hlavni problem v dosti trapne
(rozumej prakticky zadne) ochrane prenasenych dat. Secure RPC je na tom
ponekud lepe, ale malokdo (mozna nikdo na Linuxu) ho pouziva.

> Muze min nejakz odbornik rici jak je to s bezpecnosti u AFS?

Teoreticky je na tom mnohem lepe. Praktickou stranku posuzovat nemuzu,
protoze s AFS moc praktickych zkusenosti nemam a zadnou implementaci
jsem nestudovat.

> Mohl by tedy nekdo zhodnotit vyhody a nevyhody AFS a NFS

AFS (ale tyka se zminovane Cody) je opravdu distibuovany fs.
Krome toho maji AFS a Coda mnohem propracovanejsi system pristupovych
prav.

> P.S.: Mimochodem nevite proc v RedHatu neni PCNFS daemon a jak je to s
> Debianem?
> P.S.S: Jaky je rozdil mezi PCNFS a BWNFS (zajima mne hlavne bezpecnost)

Tyhle veci blize nezkoumam, protoze je na potkani zakazuji. :)
(Jo, neco jako pcnfsd jsem tusim zrovna na jednom Deb 2.0 zakazal.)

"You can't be truly paranoid unless you're sure they have already got you."