Kdo se boji Linuxu?

Tomas Kouba kouba na fzu.cz
Úterý Říjen 27 15:14:36 CET 1998

On Tuesday, October 27, 1998 2:31 PM, Ales Novy [SMTP:novy na zos.cz]
wrote:
> Ahoj vse,
> omlouvam se, asi to sem nepatri. Ve firme prosazuji instalaci RH
5.1
Myslim, ze jo. Nechcete nekdo napsat nejake duvody pro pozivani
Linuxu (takove shrnuti).

> Mam vsak zato, ze bezpecnost Linuxu neni snizena dostupnosti
> zdrojovych
> kodu. Ale neumim vysvetlit proc tomu tak je. Pomohl by mi nekdo v
> mem boji.
Neni to poprve co jsem se setkal s nazorem, ze pokud mam k dispozici
zdrojaky k nejakemu programu, je mozne v nem jednoduse nalezt chybu a
pokusit se ji vyuzit. Tito lide asi nikdy nevideli zdrojaky jadra
Linuxu (a dost mozna ani zdrojaky neceho jineho). Pokud tomu zdrojaku
rozumim a jsem schopen v nem hledat chybu, jsem schopen s prakticky
stejnym usislim hledat chybu i disasemblovanem programu. Naopak,
pokud je chyba nalezena, tak se nikdy nestane, ze programator je na
dovolene a vrati se za 14 dni, pak se na to podiva.

Je mozne si udelat (nebo zaplatit) audit zdrojaku treba nekolika
firmama.

Je mozne udelat vlastni zmeny (jako napr. pasti) ktere utok stizi a
tim daji vic casu spravci na jeho odhaleni.

Nekolik veci k zamysleni:

Kamarad me kdysi informoval, ze v nejakem pakovacim programu je
chyba. Poslal autorovi hlaseni vcetne identifikace chyby a patche na
binarku. To vse samozrejme bez zdrojaku.

Co udelaji Windows NT pri chybe Pentia F0?

Zadny system NENI absolutne bezpecny. Pokud to nekdo tvrdi o svem,
nevi co rika.

Nejlepsi firewall jsou stipacky.

Tomas

PS Sorry je to delsi, ale ....
--
                   Ing. Tomas Kouba
Institute of Physics, AS CR    ph.: +420-2-24311137