sit NT + Linux

Jan Satko satko na quanto.uniag.sk
Úterý Říjen 27 17:23:38 CET 1998

Takze ja to trochu priblizim ,aby to nebolo take krkolomne :-)
ale je to dlhe jak slak...da sa o tom STRASNE vela hovorit ..lebo moznych
variant NETMASKov je strasne vela a neda sa o tom vela hovorit ...tak to
popisem trosku detailnejsie :-)
> BROADCAST je adresa, na ktoru sa posielaju pakety, > ktore maju dostat
> vsetci v lokalnej sieti. Jeto vzdy adresa
> siete + adresa hosta zo samych jedniciek (binarne), kedze
> Vy mate adresu siete 152.4.34.0 a masku 255.255.255.0, potom BROADCAST
> adresa je 152.4.34.255
BROADCAST je navyssia adresa siete. Co znamena ak mate netmask definovany
ako 255.255.255.0 tak z toho vyplyyva nasledovne:
najmensia adresa je adresa siete cize 152.4.34.0
navyssia adresa je adresa broadcastu cize 152.4.34.255

ak mame inu masku napr. 255.255.255.248:
znamena ze siet tvori 8 IP cisiel. Ak mame ip-cko 152.4.34.12 tak potom z
toho vyplyva nasledovne:
siet je 152.4.34.8 a broadcast je 152.4.34.15

Taketo rozdelenie siete je velmi jednoduche . Na zlozitejsie siete uz
treba si asi kreslit a pekne to ratat vsetko binarne -)

asi takto:
maska konciaca 0 je binarne 00000000
- nema ziadnu jednotku ,takze v sieti sa nachadzaju vsetky pocitace.

horsi pripad:
maska konciaca 248 je binarne 11111000
                                   ^^^
-iba 3 nuly t.j. 7 ip-ciek a kedze ratame od nuly tak 8 .
- iba na miestach kde su nuly mozme komunikovat,alebo ina na miestach kde
su nuly mozu byt ine ip-cka. kde su 1-ky ,tam sa nic nemeni.

taketo pekne rozdelenie znamena , ze siet mame rozdlenu po 8 ip-ckach.
a ak ma masinka cislo napr. 26 tak jej broadcast adresa konci cislom
31 (32 uz je zaciatok druhej siete). a adresa siete je 24.

podme na to binarne :-)

26 ip-cko je 00011010
nasa maska   11111000
                  ^^^
            na tieto miesta mozme niec posielat

cize v nasej sieti su tieto ipcka (je ich malo preto vypisem):

24           00011000
25           00011001
26           00011010
27           00011011
28           00011100
29           00011101
30           00011110
31           00011111

pekne nie ? :-) takze nejmensie cislo je 24 tak to je cislo siete a
najvacsie je 31 ,tak to je broadcast.

ine cisla dat nemozme lebo ak dame napr taketo nieco:
nase je 26                              00011010
maska je 248                            11111000
                                       ----------
                                        00011---

kde su 1-ky tam to IBA opiseme a mozme posielat na adresy ,na ktore to je
dovolene. Ak chceme nieco poslat na adresu napr. 130 tak:

povolene posielat na siet je iba  00011---
vzdialeny kamos je 130            10000010
                                       ^^^
                                iba na toto dokazem poslat

tu prvu jednotku uz neviem adresovat ...takze sa z kamosom neviem spojit .
A preto ked to neviem ja ..poslem to na ROUTER a ten to posle mojmu
kamosovi na druhej sieti.

Opisal som to mozno aj tak este dost zlozito ale ono to aj zlozite je :-)
Kto sa trosku snazil ma pochopit dufam ze z toho daco mal :-)

--
                             /\/'^'\/\
                             \( O O )/

      Jan 'EIS' Satko     .oooO                   E-mail:
    System Administrator  (   )    Oooo.       satko na uniag.sk
                                   (_/