sit NT + Linux

Úterý Říjen 27 21:18:09 CET 1998

ChaloupkaJ na aut.dp-praha.cz writes:

> 	Dekuji vsem za pomoc pri rozchazeni linuxu, uz se zadarilo diky rade
> Dana Ohnesorga
> 	problem byl v nazvu domeny: zadaval jsem nazev prac. skupiny, na
> ktery jsem zvykli ze site MS, misto jmena domeny.

Problemu tam bylo vice. Jako hostname si dejte plne kvalifikovane
jmeno, nikoliv jmeno bez domeny. Misto pc-chaloupka pouzijte
pc-chaloupka.vase.domena.cz. /etc/hosts pak obvykle vypada takto:

127.0.0.1         localhost                    localhost.localdomain
147.231.24.13     pc-chaloupka.vase.domena.cz  pc-chaloupka

Tedy pc-chaloupka je "nickname".  Nektere Unixy, napr. Solaris, v
/etc/hosts uvadeji jmeno bez domeny.  Je to dano historickymi duvody,
zejmena drivejsi vazbou Solarisu na NIS spise nez nez na DNS. V
pripade Linuxu se to nedoporucuje.

Radek pro localhost tam nechte. Pokud ho vymazete, nebudou chodit
nektere sitove veci. Adresu 127.0.0.1 pouziva lo rozhrani (Loopback
interface). To se pouziva, pokud pocitac posila pakety sam sobe.
Takze by Vam nechodilo napr. "telnet pc-chaloupka" z pc-chaloupka.

Tam je drobna syntakticka chyba, route akceptuje:

route add default gw 152.4.34.1 dev eth0

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR