Kdo se boji Linuxu?

Středa Říjen 28 01:40:12 CET 1998

Snizeni bezpecnosti, o ktere mluvi, nelze vztahovat na samotnou filtraci
paketu (algorimus je na 99.99% v poradku - pokud by nebyl, dostupnost
zdroj. kodu umozni naopak temer okamzite odhaleni chyby). Bezpecnost
snizuje spravce, ktery to blbe nastavi (a to muze udelat jak v Linuxu, tak
v NT nebo jinde).

Zakladni omyl je v relaci:

   ma to graficke rozhrani + ovladani mysi = kvalitnejsi produkt

Jednoduse je to kravina (nebo spis podlezani M$) [myslim tim logicky je to
postavene na hlavu]. Neobstoji ani argument, ze cerstve nainstalovany Linux
ma potencionalni diry (napr. chyba v IMAP demonovi), protoze po cerstvem
nainstalovani NT si koledujete o pruser mnohonasobne vice - utoky zvenci,
nutnost service packu, postfixu a po objeveni nove diry zoufale cekani na
milostive zverejneni opravy od M$.

Navic - pokud z Linuxu udelate firewall, urcite zlikvidujete temer vsechny
sluzby, ktere muze poskytovat -> bezpecnost je pak 100% minus nebezpeci
pramenici napriklad z chyby v sendmailu, ktery zustane odkryty. Postupy
nastaveni nejsou slozite a jsou dobre zdokumentovane. Chovani systemu je
pruhledne a jasne. NT ci jine komercni systemy jsou "cerne skrinky", o
kterych se neda rict vubec nic - napriklad jak je implentovan algoritmus
ochrany - muzete se tak akorat modlit, aby to nebylo blbe. Verejne
zdrojaky umoznuji nahlednout a videt.

Bohuzel je pravda, ze tim, ze Linux toho umi vic, je k dispozici sirsi
paleta vedeni utoku. Nikde ovsem neni napsane, ze firewall ma poskytovat
vsechny dostupne sluzby - naopak by toho mel delat co nejmene.

Perlicka na zaver:
pluto:~> queso www.microsoft.sk
195.98.156.138:80       * Linux 1.3.xx, 2.0.0 to 2.0.34

--
                        Milan Kerslager, admin of spsselib.hiedu.cz
                        Monkey Linux, The Minimal Linux Distribution