jak na soubor?

Alexandr Malusek malusek na hroch.ujf.cas.cz
Pátek Říjen 30 17:17:39 CET 1998

pesna na didot.cz (Petr Snajdr) writes:

> 	zajimal by me Vas nazor na nasledujici
> zalezitost:
>
> Zajimalo by me jak _nejlepe_ by se mel operacni system
> zachovat.

Prece jako Unix, ne? :-)

Mam na mysli Unix s implementovanym mandatory lockingem.

Moje zkusenost je takova, ze je-li vice variant, jak nejakou vec
implementovat, pak Unix voli tu nejelegantnejsi, ktera obvykle byva
pro obecne ucely a v dane situaci i ta nejlepsi.

Pokud se casem ukaze, ze to nebyla spravna volba, nebo vyvoj pokroci,
tak se vzdy najde nekdo, kdo to predela ...

Tento princip ma vyhodu i v tom, ze kdyz nekdo nevi, jak je neco v
Unixu udelano, muze si rozmyslet, jak by se to dalo udelat, a v rade
pripadu se trefi.

Pri navrhu "superbezpecneho" OS by bylo potreba vyjit z jinych
principu, ale pro normalni desktop, pripadne maly az stredni server,
mi to "dialekticke" Unixove reseni prijde jako rozumne.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR