konkurenceschopnost Linuxu (Re: cestina)

Jan Serak xserak na fi.muni.cz
Úterý Září 1 14:10:29 CEST 1998

M. Vlk wrote:

> Rekl bych, ze pokud budu obycejna sekretarka, nauci me pracovat s Wordem a nic jineho neznam, pak nemam duvod si stezovat.
> Kdyz tedy bude v podniku misto Windows s MS Office Linux s nejakym kancelarskym balikem, ktery:
>     - komunikuje s uzivatelem cesky
>     - umi bezproblemove vymenovat data s okolnim svetem (tedy i MS Wordem, atd.)
>     - ma intuitivni a konzistentni ovladani
> pak neni zadny problem.
> Nebo se mylim? :-)
Uz si tu dnes pripadam jako siritel blbych nalad, ale i mne by se libilo,
kdybyste
se nemylil. Ale lecktera sekretarka znala Wordu pozna, ze sedi pred necim jinym
(napr. podle toho, ze kdyz se spusti napr. Applix, neobjevi se okno "Microsoft
Word x.0")
a okamzite se zasprajcuje: ja umim WORD, proc mi davate neco jineho? Znam jednu
pani sekretarku (nastesti jiz byvalou) z brnenskeho magistratu. Vsechny zenske
na odboru
pracovaly s t602-kou (takovou, co vypada dost podobne jako Word - WinT602?).
Kdezto
tato pani poznala, ze to neni Word. Ale jelikoz mela papir, ze je znala prace s
Wordem,
tak se nakonec pouze kvuli ni kupovala jedna instalace Wordu. A svuj dil
"odpovednosti"
za vznik teto situace mozna nese i fakt, ze vsechny ostatni zenske mely jedinou
kvalifikaci pro praci s pocitacem: vedely, co je psaci stroj a pak jim nekdo
ukazal, ze na pocitaci v t602-ce se nemusi znovu prepisovat cely papir, kdyz je
potreba preformulovat jednu vetu.

Ale je fakt, ze s libovolnou mladou kockou timto zpusobem zamest lze, staci jen
chtit.

--
						Jan Serak