konkurenceschopnost Linuxu

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Středa Září 2 01:11:42 CEST 1998

On Tue, 1 Sep 1998, Jakub Dadak wrote:

> Presne tak, moje slova. Linux se hodi na neco a NT zase na neco jineho.
> Na linuxu bezi sitove zalezitosti (idealni Internetovy server),
> ale na office nebo vyvoj aplikaci jej nepouzivam. Pokud vim stale
> neexistuje srovnatelne vyvojove prostredi s MS Developer Studiem
> a o srovnatelnosti MS Office a jinych Linux Office take
> dost pochybuji. Abych mel komfort pod X stejny jako pod
> Winnt40, tak to bych je konfiguroval nekolik let, narozdil
> od hodinove instalace NT a stejne by me chybela podpora typu
> Drag and drop atd.

> [...]

 Je dobre si uvedomit, ze nelze mit vse. M$ sel cestou vloudeni se
uzivatelum a Linux cestou funkcnosti. Obavam se, ze kazda tato cesta ma sve
nasledky. Pokud by Linux sel cestou _hlavne_ pritulnosti tak mozna z nej
casem bude taky shit typu M$. Mozna jsem vedle, ale naprosta pritulnost
vylucuje naprostou funkcnost. Mozna by nebylo spatne udelat nejakou odnoz
Linuxu, ktera bude pro sekretarky... Ale obavam se, ze je lepsi konfigurovat
"nekolik let" a pak taky nekolik let fungovat nez kliknout a fungovat hodinu
a prebootovavat.

	Asi se budu na teto konferenci opakovat, ale neexistenci neceho jako
MS Developer Studia (a podobne) povazuji za klad. Mozna vznika mene softu a
trochu to trva, ale zase je to kvalitni (a pocitate do pritulnosti systemu i
rychlost? - pokud ano tak MS je daleko za Linuxem, protoze ti co to
programuji vidi co vznika za kod...atd.).

	Pravdou je, ze jako office pouzivam M$, ale to je problem cestiny
a to je otazka casu a az bude i _kvalitni_ vektorove kreslitko tak na NT
napisi uz jen format c: .

							zakkr

 PS. tak se mi zda, ze tyto debaty nikam nevedou, nebudeme si radeji povidat
     o tom co udelat pro Linux a ne co proti M$ :-)))