konkurenceschopnost Linuxu

Milan Zamazal mz-mail na pdm.pvt.net
Úterý Září 1 22:56:09 CEST 1998

    JD> Abych mel komfort pod X stejny jako pod Winnt40, tak to bych je
    JD> konfiguroval nekolik let,

Vidite a ja mel v dobach, kdy jsem pracoval s Windoze, presne opacne
problemy.  *Nikdy* jsem nenakonfiguroval Windoze XY, abych mel alespon
castecny komfort grafickeho rozhrani na Linuxu.  Kdyz jsem chtel nejaky
rozumny window manager, dozvedel jsem se od Windoze uzivatelu, ze tam
jiny neni.  Klavesnici lze premapovat pry jen pomoci nejakeho programku,
ktery tam neni.  Latin 2 font take udajne neni.  Dokonce i samotni pani
od M$ na dotaz ohledne prostredniho tlacitka mysi mluvili o jakemsi
sharewarovem programku a s presunutim likvidacniho tlacitka okna pryc od
ikonizace a zvetsovani si pry mam pockat na Cairo (to bylo asi pred
dvema roky -- uz je ta vec na svete?).

Proc je vsude Windoze a nikde ne Linux?  Protoze mame sklon jit co
nejpohodlnejsi cestou a pritom na ni nadavat.  A protoze velmi
rozsirenou lidskou vlastnosti je ignorance.

Velmi zajimavou poznamkou byla ta o druhem instalovanem systemu na
linuxovych pocitacich.  Chapu, ze rada lidi je *nucena* pracovat
s Windoze v zamestnani.  Ale na rovinu, vazeni: Vy, kdo mate Windoze
*doma*, nacopak je tam prosim vas mate?!  Ze tam mate svoji oblibenou
gejmsku?  Ze je jednodussi delat tabulky v Excelu nez v Applixware,
protoze Applixware nelze tak snadno ukrast?  Ze zrovna nemate cas se
venovat setupu ceske klavesnice v Xech?  Ano?  Tak na co si potom
stezujete?  Vzdyt jste s Windoze spokojeni a neprimo je *podporujete*.
A tady si pak pouze *hrajete* na odpurce Windoze, protoze to se dneska
v jistych kruzich nosi.

Rozsireni Windoze je zakonite, protoze Windoze nejvice ze vsech systemu
uspokojuje pozadavky uzivatelu, byt z ruznych pricin.  Kdyby uzivatele
Windoze opravdu nechteli, tak by tu proste nebylo.  Rada lidi sice rika,
ze Windoze nechce, ale ve skutecnosti to neni pravda, coz pak ponekud
zkresluje situaci a muze se mylne zdat, ze spousta lidi touzi po Linuxu.

Budete se muset smirit s realitou: Linux je nevydareny experiment,
hracka pro par hackeru, zatimco pro uzivatele se daleko lepe hodi
Windoze.  Nejde o to, co je lepsi, horsi, pohodlnejsi, efektivnejsi
z hlediska produktivity prace.  Jde o to, co je zadano, a pocty
instalaci a disky mnohych ctenaru teto konference hovori jasne.

Milan Zamazal

--
Z Meta-FAQ teto konference:
o V konferenci linux na muni.cz je povoleno pouzivat ceskeho, slovenskeho a