Graficka instaace (Re: konkurenceschopnost Linuxu (Re: cestina))

Petr Snajdr pesna na didot.cz
Čtvrtek Září 3 17:36:34 CEST 1998

On Thu, 3 Sep 1998, Veros Kaplan wrote:

> % instaloval a slo to), ale chtelo by to graficky instalacni program atp. a to
> % nevim, jestli jsme schopni napsat. museli bychom nejak nabootvat X server a
> % kdo vi, co je tam za stroj.
> %
> % asi jedine napred v textove obrazovce udelat Xconfigurator a po nem spustit
> % X a pak uz muze jet v grafice. ale pak zas nepojede instalace < 16 MB RAM
> % atp.
>
>       A co XF86_Setup, ten si nahodi 16 barevny VGA server a jede. To by
> melo jit na kazde VGA compatible karte.

Nektere napady nejsou spatne, ale mam pocit, ze nekdy neni treba
ve vsem kopirovat jine.

 - proc by instalace mela byt graficka?
 - jakou praktickou vyhodu to bude mit oproti textovemu rezimu
	typu "RedHat" ?

Mam obavu, ze moc velkou vyhodou takova grafika neni. Naprosto
priserna je pokud instaluji Linux na PC s monochrom monitorem
nebo nejakou super exotickou grafickou kartou, pokud
mozno bez mysi. Normalni uzivatel ma problemy nainstalovat stejne cokoliv,
grafika mu prilis nepomuze. Mozna vypada "lip".
	Kazdopadne pokud by se do toho nekdo pustil, proc ne :-), ale
asi by to vyzadovalo dost uprav v distribucich. Prece jen X server na
diskety asi nebude ono a mam obavu, ze by to dopadlo jako
s NT, vraz do pocitace 3 diskety a on si s CD spusti
GUI (treba X) a pak se zacne instalovat. Prijde mi
to zbytecne komplikovane i kdyz jako alternativa
by to spatne nemuselo byt, ale nic vic.

S pozdravem
	Petr Snajdr