Samba na vice rozhrani [5]

Dan Ohnesorg, admin on power Dan.Ohnesorg na feld.cvut.cz
Pátek Září 4 15:05:48 CEST 1998

On 4 Sep 98, at 14:44, Petr Snajdr wrote:

> No jo, ale ten pri trose stesti muze byt vzdy jiny pocitac.
> Mozna by stalo "posilnit" SAMBU tak, aby vzdy souboj o to
> kdo bude master browserem vyhrala. K tomu asi staci
> nastavit OS LEVEL na > 33 cimz zdola urcite win95 a winNT.

No to je otazka. Kolega ma OS level na, mozna i moji, radu 65 a stejne je mu to ...
platny. Nevim presne jak si to u MS predstavovali, ale kdyz jsem si ted jeste jesnou
zevrubne cetl dokumetaci, abych nekazal bludy, tak remote annoce je evidentne non
microsoft feature. Autori samby ji maji zrejme v zaloze pro pripady propjeni siti, ktere
se vzajmne nevidi a asi ani nemaji videt. Potom je situace pomerne jasna, protoze to
proste nasmeruji na cizi sambu a u te zajistim, ze bude mit vzdycky "navrch".
V tomto pripade se priklanim k tomu, ze zavada je skutecne v tom, ze windows se
propaguji po netbeui a nechce se jim propagovat pres tcpip.  Pri v drivejsim mailu
nakreslene konfiguraci je totiz samba jak local masterem, tak preferd mastrem, tak i
domain mastrem. Local master totiz zrejme vznika na segmentu site, ktery nema
prime spojeni s tim segmentem, kde bezi domain master browser.
Za techto okolnosti samba musi mit kompletni browse list a pokud ho nema, tak
zrejme proto, ze ji ho stanice neposilaji. Tim ze sit microsoft bezi na vice protokolech,
nema v browsingu jasnou pozici. Pokud nabidnu stanici na vsech protokolech a
nacucne si ji klient, ktery nektery z nich nema, tak se nenapoji, takze je zrejme nutne
annoncovat stanici jen na nekterych protoklech a udrzovat pro kazdy protokol
separatni browse list. Windows 95 ale zrejme udrzuji jen browslist pro defaultni
protokol a tak nerikaji sambe o svych zrojich sdilenych pres netbeui, resp. rekli by ji
o nich jen kdyby nekdo napsal netbeui pro linux.

snad jsem to moc nezatemnil.

zdravim
dan

DDDDDD
DDDDDD OO              CVUT FEL Prague, Bohemia
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311
Pocitac se od televizniho divaka lisi tim,
ze ma vlastni program.