konkurenceschopnost Linuxu (Re: cestina)

Jaroslav Benkovsky benkovsk na pha.pvt.cz
Úterý Září 8 08:15:07 CEST 1998

Petr Snajdr wrote:

> To je fakt, nekdy bych taky mohl vice myslet a pomalej psat :)
> Nicmene zkusim to jeste jednou :)
> Freeware je software, ktere je zdarma, ale autorska prava nekomu patri.
> Pokud by tomu tak nebylo, bylo by to Public Domain.

Nase pravo PD nezna. V autorskem zakone je tohle:

  (2) Autorovo oprávnìní vyplývající ze zákona nemùže být dohodou strann
      vylouèeno ani zkráceno.

Jestli je to relevantni, musite posoudit sami, nejsem pravnik :-)

> U GPL-sw tedy licence je, nikdo si s nim nemuze delat co chce tj.
> to urcite neni Public Domain. Zadarmo takove software sice je, ale
> na druhe strane ne nutne resp. nejen.  Mylim se?

Musis poskytnout zdrojove kody a nemuzes omezovat nici pravo s tim
nakladat jak chce, za podminky, ze to zustava GPL a necha tam tvuj
copyleft (myslim). Tedy ani branit mu, aby to prodaval sam.

--
GCM/IT d- s:+ a- C++(+++) ULOI++++$ P++ L+++>++++ E+ W++
N w--- PS+ PE++ Y+ PGP R+ tv- b+++ D+ e+++ y+