Linux bezpecnost, Internet

Michal Krause mike na navrcholu.cz
Středa Září 9 08:25:05 CEST 1998

> Je opravdu bezpecnejsi jet po dalnici autem nebo jit pesky ?

Podle me je to takhle:
V obou systemech (a vubec ve vsech ostatnich) jsou chyby, protoze je koneckoncu
vytvari lide - tvorove znacne nedokonali.
Rozdil je ale v tom, ze pokud se objevi chyba v Linuxu nebo aplikacich pro nej,
v 99% pripadu je patch na svete behem nekolika hodin (pripadne si to muzete
opravit sam) a co je hlavni, diky dostupnosti zdrojaku je daleko vetsi sance, ze
se na chybu prijde - protoze zdrojaky budou zkoumat stovky lidi kazdy ze sve
pozice a podle sve logiky.
Ve WIN NT je treba spolehat na nahodne objeveni chyby nebo na vyvojare M$.

A tady k tomu konkretnimu pripadu: podle Vas, kdyz Vam nekdo hackne NT tak
budete automaticky vedet, kde je dira? Budete hned mit po ruce zaplatu? To je
znacne nepravdepodobne.

A jeste jedno zhrnuti - vzdy zavisi na adminovi systemu. Pokud sleduje bugtraq,
rootshell a jine zdroje, ma obvykle slusnou sanci, ze bude mit vcas diry
zaplatovane.
--
                                   /\