Komerce: Linux na Slovensku

Peter Kundrat kundrat na gic.sk
Středa Září 9 18:11:54 CEST 1998

On Wed, Sep 09, 1998 at 10:53:52AM +0200, Juraj Rehak wrote:

> To asi nie... citujem z GPL Version 2:
>   When we speak of free software, we are referring to freedom, not
> price.  Our General Public Licenses are designed to make sure that you
> have the freedom to distribute copies of free software (and charge for
> this service if you wish), that you receive source code or can get it
>                                                         ^^^^^^^^^^
> if you want it, that you can change the software or use pieces of it
> in new free programs; and that you know you can do these things.
>
> Takze ak sa mozem spoliehat na svoju anglictinu, tak to znamena, ze staci,
> [...]

No obavam sa ze nie je to celkom presna interpretacia .. (inak "can get"
je tu skor myslene ako moze dostat a nie moze si zohnat, vid nizsie)

V zneni GPL bod 3b)
    b) Accompany it with a written offer, valid for at least three
    years, to give any third party, for a charge no more than your
    cost of physically performing source distribution, a complete
    machine-readable copy of the corresponding source code, to be
    distributed under the terms of Sections 1 and 2 above on a medium
    customarily used for software interchange; or,

Podla toho vychadza, ze je to v poriadku, pokial ten, kto distribuuje
vie 3 roky zarucit (dokonca pisomne) dostupnost zdrojakov. Dostupnost na ftp
podla mna nestaci:
- jednak distributer nevie zarucit ze verejne archivy budu mat zdrojaky
  toho softu (v tej istej verzii) po dobu 3 rokov
- jednak distributer nevie zarucit, ze odberatel ma pristup k internetu

Takze na splnenie GPL staci, ak distributor ma sam kopie zdrojakov a zaruci
ze ich 3 roky nestrati :)
				pk

--
Peter Kundrat