Textovy glint

Cejka Rudolf cejkar na dcse.fee.vutbr.cz
Středa Září 9 22:29:42 CEST 1998

Jirka Machacek (jmac na kralupy.cz) wrote:
: Existuje - ale chce to mit Debian - jmenuje se to dselect - moc dobra vec
: Presne pro tento duvod bych ani graficke instalatory nechtel. Ikdyz
: existuje kpackage,

dselect??? Dobry??? Zkousel jsem Debian 2.0 instalovat. Rikal jsem
si - pohoda, chvali se, to bude rychlovka. Mozna vas bude zajimat,
jak jsem ho instaloval ja (po pokusu o precteni, nasledne jen
proletnuti, dle meho vkusu velmi odporne dlouhych a zbytecnych pohadek
o instalaci systemu):

* Zakladni instalace - prosla.
* Reboot a vytvoreni prvniho uzivatele.
* Prihlaseni jako uzivatel -> su -> dselect -> CHYBA - nelze neco spustit
  kvuli spatne nastavenym cestam (grr).
* Prihlaseni jako root (grrr) -> dselect -> Zobrazeno >1500 baliku v
  jedine urovni (grrrr) -> Probiram se vsemi baliky, ktere se mi vnucuji
  implicitne -> Vidim TeX (grrrrr) a rusim ho -> Probiram baliky, ktere
  bych chtel -> Pouzivam fci vyhledavani, jenze stejne nevim, co se jak
  presne jmenuje a tak opet polozku po polozce rucne prochazim a divam
  se, co chci (grrrrrr) -> Volim sem tam polozku -> Ono mi to rekne,
  ze musim zvolit neco dalsiho kvuli zavislostem -> Presunuji se na
  zavislacke baliky a volim je -> Opet se vracim k puvodnimu bodu
  a takhle docela dlouho cykluji (nic inteligentnejsiho se mi nevnucovalo)
  (grrrrrrr)...
* Pak prechazim k instalaci -> Vidim, jak se soubory z ftp stahuji,
  nahle po nejake dobe dselect konci s "Exit code 1" a konec, zadne
  dalsi info, co dal? (GRRRRRRRR)
* Spoustim opet dselect, divam se, co se deje -> Vidim, ze baliky jsou podle
  stavu jen castecne nainstalovane -> Co ja vim, co s tim -> Slepe
  opoustim dselect a hle - opet se snazi instalovat -> Opet
  "Exit code 1" (GRRRRRRRRR).
* Opet dselect a to same -> ... (GRRRRRRRRRR) -> Opet dselect a instalace
  prosla!!! -> Konfigurace -> Slava, hotovo.
* Zkousim nastavit "LANG=cs" -> Klavesnice funguje jen castecne
  (GRRRRRRRRRRR) -> Davam si prikaz "ls -l" a hle - vypis je nejaky
  cely rozsypany (GRRRRRRRRRRRR).
* Rebootuji system -> Me predstavy o pouzitelnem systemu jsou znacne
  odlisne -> Debian 2.0 mi na disku lezi nevyuzit a ja mam zase
  klidne spani.

Nezbyva mi, nez zavidet vsem lidem, kteri Debian 2.0 instalovali (nebo budou
instalovat) naprosto bez potizi. Ja jsem bohuzel to stesti nemel.

Rudolf Cejka  (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Technical University of Brno, Faculty of El. Engineering and Comp. Science