Textovy glint

Zdenek Kabelac kabi na fi.muni.cz
Čtvrtek Září 10 12:05:09 CEST 1998

Cejka Rudolf wrote:

> Jirka Machacek (jmac na kralupy.cz) wrote:
> : Existuje - ale chce to mit Debian - jmenuje se to dselect - moc dobra vec
> : Presne pro tento duvod bych ani graficke instalatory nechtel. Ikdyz
> : existuje kpackage,
>
> dselect??? Dobry??? Zkousel jsem Debian 2.0 instalovat. Rikal jsem
> si - pohoda, chvali se, to bude rychlovka. Mozna vas bude zajimat,
> jak jsem ho instaloval ja (po pokusu o precteni, nasledne jen
> proletnuti, dle meho vkusu velmi odporne dlouhych a zbytecnych pohadek
> o instalaci systemu):

Vy jste zjevne Windouzi uzivatel a vubec nechapete a zrejme jste si ani
necetl dokumentaci k instalaci Debianu jak tvrdite.

> * Zakladni instalace - prosla.
> * Reboot a vytvoreni prvniho uzivatele.
> * Prihlaseni jako uzivatel -> su -> dselect -> CHYBA - nelze neco spustit
>   kvuli spatne nastavenym cestam (grr).

Normalni uzivatel nema mit k dispozici prikazy roota v cestach /sbin
/usr/sbin

Pokud Vam nic nerika prikaz 'su -' pak jste zrejme pro juniks definitivne
ztracen.

> [...]
>   jedine urovni (grrrr) -> Probiram se vsemi baliky, ktere se mi vnucuji
>   implicitne -> Vidim TeX (grrrrr) a rusim ho -> Probiram baliky, ktere
>   bych chtel -> Pouzivam fci vyhledavani, jenze stejne nevim, co se jak
>   presne jmenuje a tak opet polozku po polozce rucne prochazim a divam
>   se, co chci (grrrrrr) -> Volim sem tam polozku -> Ono mi to rekne,
>   ze musim zvolit neco dalsiho kvuli zavislostem -> Presunuji se na
>   zavislacke baliky a volim je -> Opet se vracim k puvodnimu bodu
>   a takhle docela dlouho cykluji (nic inteligentnejsiho se mi nevnucovalo)

Ja jsem zase jasal nadsenim, kdyz jsem si do Windows natahnul soft a az pri
spusteni mi zahlasil, ze chce jeste nejakou knihovnu a ani nevim odkud.

Mate nejaky jiny napad jak vyresit zavislosti - zrejme ne, ale pomlouvat
to umite zjevne paradne.

> * Spoustim opet dselect, divam se, co se deje -> Vidim, ze baliky jsou podle
>   stavu jen castecne nainstalovane -> Co ja vim, co s tim -> Slepe
>   opoustim dselect a hle - opet se snazi instalovat -> Opet
>   "Exit code 1" (GRRRRRRRRR).
> * Opet dselect a to same -> ... (GRRRRRRRRRR) -> Opet dselect a instalace
>   prosla!!! -> Konfigurace -> Slava, hotovo.

Bohuzel instalace a konfigurace si pri uvodni instalaci vynuti nekolik
pruchodu, jelikoz ne vzdy je mozne vse nakonfigurovat a nainstalovat.

Nektere baliky nelze instalovat drive nez jine jsou jiz v systemu
nakonfigurovany.
Kdyby jste si cetl dokumentaci jak tvrdite, tak by jste to musel vedet.
Bohuzel cteni zrejme neni Vasi silnou strankou.

> * Zkousim nastavit "LANG=cs" -> Klavesnice funguje jen castecne
>   (GRRRRRRRRRRR) -> Davam si prikaz "ls -l" a hle - vypis je nejaky
>   cely rozsypany (GRRRRRRRRRRRR).

Osobne se mi take nelibi napad M.M. a mam v lokales vlastni zkracene nazvy
mesicu

Co Vam brani si to udelat sam - zrejme jen Vase vlastni lenost a
nevedomost.

Chapu ze je velmi obtizne otevrit si manovou stranku zjistit si,
ze je potreba upravit soubor "/usr/share/i18n/locales/cs"
a misto puvodnich abmon tam dat tyto:
abmon
"<L><e><d>";"<U'><n><o>";"<B><r<><e>";"<D><u><b>";"<K><v><e<>";/

"<C<><e><r>";"<C<><n><c>";"<S><r><p>";"<Z><a'><r<>";"<R<><i'><j>";/
		"<L><i><s>";"<P><r><o>"

> * Rebootuji system -> Me predstavy o pouzitelnem systemu jsou znacne
>   odlisne -> Debian 2.0 mi na disku lezi nevyuzit a ja mam zase
>   klidne spani.

Jak rikam, Vy jste pro unix naprosto nevhodny uzivatel. Zatim je unix
vzdalen
tomu, ze by si ho mohl spustit a pouzivat uzivatel, ktery tomu vubec
nerozumi.

> Nezbyva mi, nez zavidet vsem lidem, kteri Debian 2.0 instalovali (nebo budou
> instalovat) naprosto bez potizi. Ja jsem bohuzel to stesti nemel.

Debian mi tu bezi od verze 1.3 a jen se prubezne upgraduje, nyni jiz ve
verzi slink.
Windows uz jsem doma preinstaloval 3x a budu muset po 4 - a to na nem mam
jen par veci ktere nepochazi primo z instalacniho CD.

Pokud je toto Vase predstava o dokonalem systemu....

Prominte mi tu ostrou kritiku, ale Vase komentare cloveku zvednou
adrenalin.

--
   Zdenek Kabelac    http://www.fi.muni.cz/~kabi/   kabi na fi.muni.cz