GPL (Was: Re: Komerce: Linux na Slovensku)

Juraj Rehak glip na napri.sk
Čtvrtek Září 10 11:14:28 CEST 1998

OKi, v prvom rade sa chcem sytat, ci existuje nejaky vyklad GPL pre
laikov. Nie som pravnik, takze par (dost) formulacii som presne
nepochopil, priadne pochopil zle (to je asi ten horsi pripad ;)
Ak ano, kde sa da zohnat?

> No obavam sa ze nie je to celkom presna interpretacia .. (inak "can get"
> je tu skor myslene ako moze dostat a nie moze si zohnat, vid nizsie)
Ospravedlnujem sa, pouzival som tvoj slovnik, uz som presiel na iny ;]
Btw. konkretne na tom mieste nie je spominane od koho dostat. to sa riesi
az v bode 3.

> V zneni GPL bod 3b)
>     b) Accompany it with a written offer, valid for at least three
>     years, to give any third party, for a charge no more than your
>     cost of physically performing source distribution, a complete
>     machine-readable copy of the corresponding source code, to be
>     distributed under the terms of Sections 1 and 2 above on a medium
>     customarily used for software interchange; or,
Mna hlavne zaujal bod 3c. Co presne myslia pod pojmom "noncommercial
distribution" ? Ak som to spravne pochopil, v tom pripade staci len
pribalit kde sa daju zohnat zdrojaky v pripade, ze som tiez len stiahol
binarky a nekompiloval to.

> Podla toho vychadza, ze je to v poriadku, pokial ten, kto distribuuje
> vie 3 roky zarucit (dokonca pisomne) dostupnost zdrojakov. Dostupnost na ftp
> podla mna nestaci:
> - jednak distributer nevie zarucit ze verejne archivy budu mat zdrojaky
>   toho softu (v tej istej verzii) po dobu 3 rokov
> - jednak distributer nevie zarucit, ze odberatel ma pristup k internetu
>
> Takze na splnenie GPL staci, ak distributor ma sam kopie zdrojakov a zaruci
> ze ich 3 roky nestrati :)
Tak to asi naozaj zarucit nevie nikto... a to nemusim spominat ani
udalosti typu 3. svetova vojna a koniec sveta ;]

--
                                .  ,           Glip