GPL (Was: Re: Komerce: Linux na Slovensku)

Jan Serak xserak na fi.muni.cz
Pátek Září 11 06:01:10 CEST 1998

Juraj Rehak wrote:
> Tak to asi naozaj zarucit nevie nikto... a to nemusim spominat ani
> udalosti typu 3. svetova vojna a koniec sveta ;]
Taky nejsem pravnik ;-)
ale pokud byste chtel _cokoli_ dotahovat timto zpusobem ad absurdum,
nemohl byste si byt jist ani zarukou na potraviny (v radech hodin az dnu).
Tato a podobne konstrukce jsou pravnickymi principy (ktere se mozna bohuzel
nauci jen budouci pravnici na pravnickych fakultach) zapovezeny.
U vsecho se proste predpoklada, ze po dobu plneni zavazku z nejake
smlouvy se svet bude tocit tymz smerem jako pri jejim uzavreni.
V pripade GPL by to znamenalo, ze proste musite garantovat pristup
ke zdrojakum tech binarek, ktere poskytujete, po dobu 3 let, tecka.
Pokud prijde Armaggedon, srazka s kometou, jaderna valka, vpad
mimozemstanu nebo jina podobna taskarice, nebude nikdo GPL vazan,
nebot vsichni budou mit patrne jine starosti, nez ziskavat nejake
zdrojaky ;-)

--
						Jan Serak