Zkratky mesicu v cs_CZ (Re: Textovy glint)

Cejka Rudolf cejkar na dcse.fee.vutbr.cz
Čtvrtek Září 10 13:38:49 CEST 1998

Michael Mraka (michael na informatics.muni.cz) wrote:
: % Osobne se mi take nelibi napad M.M. a mam v lokales vlastni zkracene nazvy
: % mesicu

: Kabi to neni muj napad (:-). Dlouhou dobu jsem na tohle tema diskutoval s
: Vladou Michlem a nakonec jsme dospeli k nazoru, ze "spravne" je to
: takhle. Cestina proste zkratky mesicu nezna, tj. nesjou definovane zadnou
: CSN, ani nejsou "tradicne" pouzivane.

No vida - treba i plodna diskuze.

Na vsechno normy, zvlaste CSN nestaci. Myslite, ze existuji nahrady
za vsechny zrusene ON (vcetne alespon zakladnich pravidel sazby)?
Nikdy normy vsechno nevyresi. Viz treba norma CSN o trideni :-)

Kdyz reseni nasly komercni Unixy, proc ho nenajde Linux?
Kde je problem vytvorit tropismenne zkratky mesicu a dnu?
(Zduraznuji: Dnu v tydnu take!)

Ma tady nekdo nejakou POSIX normu nebo podobne? Ja bohuzel ne.
Treba se tam o nutnosti pouzivat zkratky dlouhe tri pismena
pise. Neco urcite existuje, kdyz v manualovych strankach jednoho
komercniho unixu se treba pise v "man ctime":

                       ctime returns a pointer to a 26-character string as
             shown below.  ctime_r converts the calendar time pointed to by
             clock to local time in the same format as shown below and
             places the string into the location pointed to by buffer,
             which is assumed to hold at least 26 characters.  ctime_r
             returns buffer upon successful completion.  Time zone and
             daylight savings corrections are made before the string is
             generated.  The fields are constant in width:
                   Fri Aug 13 00:00:00 1993\n\0

: Jinak pokud si to upravis na svem pocitaci abys
: nemel rozjety vypis ls -l, klidne; v puvodnim cs_CZ to zustane bez zkratek.
: (Ja osobne pouzivam pouze LC_CTYPE=cs a LC_COLLATE=cs, kvuli ceskym
: znakum a trideni, ale zbytek mam anglicky.)

Nebylo by mozne do distribuce neco zanest tak, aby po velmi snadne zmene
mohli uzivatele Debianu bez tezkych nasledku pouzivat LC_ALL=cs?
Moc bych se primlouval.

Rudolf Cejka  (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Technical University of Brno, Faculty of El. Engineering and Comp. Science