Obtiznost instalace (was Re: Textovy glint)

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Čtvrtek Září 10 16:49:12 CEST 1998

Petr.Novotny na antek.cz (Petr Novotny) writes:

> To je ovsem pruser. Nezlobte se na me, mozna to snaziveho hackera
> potesi, ale treba ja bych po prvni instalaci chtel mit neco zhruba
> funkcniho. Debian jsem nezkousel, zkousel jsem RedHat, a tam po
> instalaci mam zhruba funkcni system. (Pozor! Nerikam nederavy! Ale to
> je jina otazka. Muzu si zacit hrat hned po instalaci.)

V Debianu mate funkcni system jeste pred zacatkem
instalovani jednotlivych baliku (alespon pri base instalaci z
disket). Jak moc je pouzitelny je jina vec.

> Po vyberu pakazi by (IMHO) mohlo byt jeste patnact dotazu na
> nastaveni cehosi, ale po jejich instalaci bych mel mit neco, co beha,
> a ne znovu poustet instalator.

Spoustet instalator neni nutne. Proste se skoci z polozky Config na
polozku Install a je to. dselect se z nenainstalovanych baliku
nezblazni a nehavaruje.

> Tam to mi ale neni zcela jasne proc. Jak souvisi instalace jednoho s
> konfiguraci druheho? (Mozna tak jen nastaveni cest, ale to lze bud
> vnutit, nebo se na nej s nejakymi defaulty pri instalaci ptat.)

Ano ptat se pri instalaci. Tomu se snazi Debian vyhnout. Aby u toho
nemusel clovek sedet a jednou za cas vyplnit nejakou input line, aby
pak zbytecne cekal dal.

Postup by mel byt v dokonalem pripade nasledujici:
Install bez jakychkoliv dotazu
Configure s dotazy
hotovo.

Ovsem je pravda, ze ted si nevzpomenu na priklad kvuli kteremu by toto
neslo udelat. Chtelo by to asi jeste trochu zlepsit.

Brno, Czech Republic