Obtiznost instalace (was Re: Textovy glint)

Petr Novotny Petr.Novotny na antek.cz
Čtvrtek Září 10 16:23:49 CEST 1998

[Zbytecne flames - snad - deleted]

> Bohuzel instalace a konfigurace si pri uvodni instalaci vynuti
> nekolik pruchodu, jelikoz ne vzdy je mozne vse nakonfigurovat a
> nainstalovat.

To je ovsem pruser. Nezlobte se na me, mozna to snaziveho hackera
potesi, ale treba ja bych po prvni instalaci chtel mit neco zhruba
funkcniho. Debian jsem nezkousel, zkousel jsem RedHat, a tam po
instalaci mam zhruba funkcni system. (Pozor! Nerikam nederavy! Ale to
je jina otazka. Muzu si zacit hrat hned po instalaci.)

Po vyberu pakazi by (IMHO) mohlo byt jeste patnact dotazu na
nastaveni cehosi, ale po jejich instalaci bych mel mit neco, co beha,
a ne znovu poustet instalator.

> Nektere baliky nelze instalovat drive nez jine jsou jiz v systemu
> nakonfigurovany.

Tam to mi ale neni zcela jasne proc. Jak souvisi instalace jednoho s
konfiguraci druheho? (Mozna tak jen nastaveni cest, ale to lze bud
vnutit, nebo se na nej s nejakymi defaulty pri instalaci ptat.)

>Co Vam brani si to udelat sam - zrejme jen Vase vlastni lenost a
>nevedomost.
>
>Chapu ze je velmi obtizne otevrit si manovou stranku zjistit si,
>ze je potreba upravit soubor "/usr/share/i18n/locales/cs"
>a misto puvodnich abmon tam dat tyto:

Tento flame byl dosti zbytecny. Jako pripadny zacatecnik se ptam:
Jakou manovou stranku. To mam napsat "man Nejak se mi rozsypal vypis
ls -l"?

> Jak rikam, Vy jste pro unix naprosto nevhodny uzivatel. Zatim je
> unix vzdalen tomu, ze by si ho mohl spustit a pouzivat uzivatel,
> ktery tomu vubec nerozumi.

Jenze jak se to nauci? Proste _je_ potreba distribuce, kterou si
cvicena opice nainstaluje a vse zhruba bezi, takze si muze zacit
hrat, zkouset apod. Sam za sebe rikam - zaplat pambu za RedHat.

> Debian mi tu bezi od verze 1.3 a jen se prubezne upgraduje, nyni jiz
> ve verzi slink. Windows uz jsem doma preinstaloval 3x a budu muset
> po 4 - a to na nem mam jen par veci ktere nepochazi primo z
> instalacniho CD.
>
> Pokud je toto Vase predstava o dokonalem systemu....

Jak na co. Na praci mi zamozrejme nestabilita vadi. Na to, abych se
neco ucil, potrebuju, aby me to v zacatkach az tak neotravovalo
nelogickymi vecmi (z pohledu zacatecnika, na 99% Windowsaka).
--
Petr Novotny, ANTEK CS
Petr.Novotny na antek.cz