Zkratky mesicu v cs_CZ (Re: Textovy glint)

Cejka Rudolf cejkar na dcse.fee.vutbr.cz
Čtvrtek Září 10 16:58:59 CEST 1998

Petr Kolar (PETR.KOLAR na vslib.cz) wrote:
: > V Solarisu jsem si pri vypisu ls -l vsiml:
: >     led uno bre dub kve cen cer srp zar rij lis pro

: Tak treba takto. I kdyz misto cer by urcite bylo lepsi cnc, cvc nebo cec.

Kdyz uz se zacinaji objevovat osobni nazory, tak ja pouzivam toto:

	Led Úno Bře Dub Kvě Črv/Čer Čvc Srp Zář Říj Lis Pro

Ale urcite bych se prizpusobil i jinym nazvum. Musi mit ale tri pismena.

: > Mate pravdu. Take jsem zkousel takto prorazit. Jenze pak jsem musel
: > zacit pouzivat, co jsem si zkonfiguroval a _hodne_ rychle jsem
: > si zacal zvykat na trojpismenne zkratky dnu. (Treba prave diky funkci
: > ctime().)

:         Fri Aug 13 00:00:00 1993\n\0
: cesky:  Pa 13. srp 1993 00:00:00\n\0
: snad to nechcete mit
:         Pat Srp 13 00:00:00 1993\n\0
: ? To neni lokalizace ale neco jako preklad.

Myslim, ze pouzitelne jsou tri moznosti:
1) Udelat "preklad" a skutecne pouzivat 3 pismena.
2) Uz to tu nekdo navrhoval prede mnou - lze pouzivat 2 pismena
   a jednu mezeru.
3) Pokud se nebudou objevovat skutecne zadne problemy, pak risknout
   jen dve pismena.

: Tady snad problem neni. V jakych programech jste narazil se dvoupismennymi
: zkratkami dnu?

Jo - tohle jsem delal kolem roku 95/96. To uz je hodne dlouha doba, abych
si pamatoval detaily. Mozna Apache, mozna syslogd. mozna ls. Fakt nevim.
Ale vim, ze se pouzivala/pouziva funkce ctime() nebo strftime("...%c...")
(a jine podobne) kde se predpoklada, ze nekdy ma byt vracen retezec
dlouhy 26 znaku a v jistem pevne danem formatu. Program si pak upravoval
datum pro sve potreby (treba se snazil vynechat cas) a nasledky jsou
snad jasne. Chapu, ze pomoci strftime() se da potrebny cas vygenerovat
na primo miru - ale jen castecne. Pokud budou v lokalizacich nahodne delky,
nevim, zda je mozne nalezt rozumne reseni. Na to uz samotne lokalizace
asi nestaci.

:    A mate jistotu, ze jste je poslal spravne? Patch pro gimp umoznujici
: zvolit ISO8859-2 fonty posilali prinejmensim 3 lide, aspon 2 z nich
: dvakrat. Ted uz nebudu hledat, kdo asi po 4 mesicich zjistil, jak to
: poslat spravne.

Nikdy nemam jistotu :-). Na xfree maji na strance
http://www.xfree86.org/cgi-bin/bugform.cgi "Report a Bug". Co muze byt
lepsiho? Jeste mi automaticky podekovali. Tot vse. Pritom slo o zruseni
jedineho (!) pismenka v jednom souboru. U bashe je primo program bashbug.
Opet: Co muze byt lepsiho? U infozip take psali o oficialnim miste
pro bug-reporty...

Co RedHat, jak ten lokalizuje?

Rudolf Cejka  (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Technical University of Brno, Faculty of El. Engineering and Comp. Science