Zkratky mesicu v cs_CZ (Re: Textovy glint)

Petr Kolar PETR.KOLAR na vslib.cz
Čtvrtek Září 10 16:00:33 CEST 1998

> Asi pujde o osobni nazory. Budiz. Coz takhle dat hlasovat mezi uzivateli
> Debianu 2.0, co oni sami by si predstavovali? Jaky bude pomer mezi
> priznivci mymi (ze jsou lepsi tripismenne zkratky, nez rozsypany vypis
> "ls -l") nebo vasimi?

   Proc Debianu? Snad glibc.

> (At to probiram, jak to probiram, myslim, ze by to k necemu bylo.)
> : BTW zkratky(!) jak je lze videt v solarisu:
> : leden unor brezen duben kveten cerven cervc srpen zari rijen list prosinec
> : v irixu: Led Uno Bre Dub Kve Cen Cec Srp Zar Rij Lis Pro
>
> V Solarisu jsem si pri vypisu ls -l vsiml:
>     led uno bre dub kve cen cer srp zar rij lis pro

Tak treba takto. I kdyz misto cer by urcite bylo lepsi cnc, cvc nebo cec.

> : V cestine existuji (a po leta se pouzivaji) 2 (slovy: dve) pismena pro
> : zkratky dnu v tydnu.
>
> Mate pravdu. Take jsem zkousel takto prorazit. Jenze pak jsem musel
> zacit pouzivat, co jsem si zkonfiguroval a _hodne_ rychle jsem
> si zacal zvykat na trojpismenne zkratky dnu. (Treba prave diky funkci
> ctime().)

        Fri Aug 13 00:00:00 1993\n\0
cesky:  Pa 13. srp 1993 00:00:00\n\0
snad to nechcete mit
        Pat Srp 13 00:00:00 1993\n\0
? To neni lokalizace ale neco jako preklad.

Tady snad problem neni. V jakych programech jste narazil se dvoupismennymi
zkratkami dnu?

> : % : (Ja osobne pouzivam pouze LC_CTYPE=cs a LC_COLLATE=cs, kvuli ceskym
> : % : znakum a trideni, ale zbytek mam anglicky.)
>
> Tohle mi pripomina pstrosi chovani.

Kazdemu, co jeho jest. Mne se to taky libi. Ale zkratky mesicu by byly
lepsi.

> : No dala by se treba opravit chyba v ls, ktere predpoklada 3 pismenne
> : zkratky mesicu. :-)

Pripada mi, ze by docela stacily vsechny zkratky stejne dlouhe (v jednom
jazyce).

> Zkousel jsem posilat patche na autory xfree, texk, bash, zip/unzip.
> Moje zkusenosti? Vsechny vesmes zaporne. Zadny zajem o opravu chyb.

   A mate jistotu, ze jste je poslal spravne? Patch pro gimp umoznujici
zvolit ISO8859-2 fonty posilali prinejmensim 3 lide, aspon 2 z nich
dvakrat. Ted uz nebudu hledat, kdo asi po 4 mesicich zjistil, jak to
poslat spravne.

--
                         ***  Petr Kolar  ***
            Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229