Zkratky mesicu v cs_CZ (Re: Textovy glint)

Zdenek Kabelac kabi na fi.muni.cz
Čtvrtek Září 10 20:36:14 CEST 1998

Vladimir Michl wrote:

> On Thu, 10 Sep 1998, Cejka Rudolf wrote:
> Jeste jednu osobni poznamku:
> proc mam takovy dojem ze nekteri uzivatele zamenuji pojem distribuce s
> pojmem operacni system. Snad vsichni mame nainstalovan Linux, to ze
> jednou je to zabaleno a jmenuje se to Ret Hat, Debian ci Slackware je
> podle me nepodstatne. Kdyz uz si tedy dam nejakou tu praci a neco vytvorim,
> tak chci aby to bylo ve vsech distribucich a ve vsech stejne (samozrejme pokud
> to neni vec specificka pro jednu distribuci Linuxu).

Vsichni maji auto co jezdi a taky zalezi na tom kdo to montuje :-)

Ale take se mi zda svihle, ze se delaji 4 distribuce X-su -
jenze, kdo bude TEN co to ma preklada, a kde mam zaruku,
ze umi prekladat dobre a ze to cele nepokazi - pripadne
to prelozi se vsemi option-y - napriklad ted mam problem
s instalaci GTK v debianu - autor to evidentne nezvladl uplne
dobre.

> Jinak jeste k tem zkratkam. Muj nazor je stejny s M. Mrakou, zkratky
> mesicu, az na to bude norma. Tim samozrejme nikomu nebranim udelat navrh,
> udelat anketu, vysledne zkratky probrat s nekolika jazykovedci a nasledne
> podat navrh na normu. Spise naopak. Takze, kdo se toho ujme?

To jako budeme cekat, nez se nam sejde nejlepe parlamentni komise
a odhlasuje si nejake zkratky, ktere, jak znam nase poslance,
v podstate ani nazvum mesicu odpovidat nebudou :-)

Standart vznika tak ze se neco proste zacne pouzivat.
Celosvetovy pocitacovy standart se pak vetsinou zavadi pres RFC
dokumenty, ale to snad kvuli dvanacti hloupym zkratkam delat nebudem.

Uz tak se mi zda, ze se nad tim "prokecalo" spousty casu :-)

A porad nevim proc bych mel mit kvuli tomu, ze neni standart
rozhozeny vypis ls.

Ty okliky, co se tady nabizeji, jsou vazne nepouzitelne - kdyz
nechci, aby na me debian mluvil cesky, tak si nebudu zapinat
lokalizaci to da rozum. Prece nebudu mit lokalizaci jen kvuli
trideni a kvuli ceske klavesnici.

--
		Odstranite-li ve Windows95 vsechny chyby
			budete mit prazdny disk