GPL v CR? (Re: GPL)

Jan Serak xserak na fi.muni.cz
Pátek Září 11 06:07:38 CEST 1998

Juraj Rehak wrote:

> OKi, v prvom rade sa chcem sytat, ci existuje nejaky vyklad GPL pre
> laikov. Nie som pravnik, takze par (dost) formulacii som presne
> nepochopil, priadne pochopil zle (to je asi ten horsi pripad ;)
> Ak ano, kde sa da zohnat?
Nevim o zadnem a nevim, nakolik by byl mozny. Nasleduji duvody:
- kdo by jej mohl napsat? Clovek znaly prava (nejlepe pravnik),
programovani (nejlepe programator) a vladnouci perfektni anglictinou.
Je dost obtizne nekoho takoveho najit.
- pokud americke pravo pouziva podobnych zaludnosti jako ceske
(napr. v ceskem pravu je obrovsky rozdil mezi slovy 'rusim'
a 'zrusuji'), pak by to musel byt pravnik vystudovany v US.
- ceske a anglosaske pravo stoji na naprosto odlisnych
principech a cesti pravnici by se zrejme dost jezili nad
implementaci GPL do ceskych pomeru, i kdyz je samozrejme nutna.
Pravnici na celem svete dost zaostavaji v globalizaci sveta
za ostatnimi obory (vzpomente na problemy s obsahem webovych
serveru); ono asi sjednoceni pravnich systemu bude ten
nejvetsi orisek 21. stoleti.

--
						Jan Serak