GPL v CR? (Re: GPL)

Juraj Rehak glip na napri.sk
Pátek Září 11 10:04:03 CEST 1998

> Nevim o zadnem a nevim, nakolik by byl mozny. Nasleduji duvody:
> - kdo by jej mohl napsat? Clovek znaly prava (nejlepe pravnik),
> programovani (nejlepe programator) a vladnouci perfektni anglictinou.
> Je dost obtizne nekoho takoveho najit.
Noo... niekto taky to GPLko napisal ;]]]
Btw. asi som sa zabudol vyjadrit, ze by mi ten vyklad pre laikov stacil v
anglictine, tym by som sa uz nejak prekusal. ale pravnicke pojmy a este v
anglictine to je na mna trochu vela.

> - pokud americke pravo pouziva podobnych zaludnosti jako ceske
> (napr. v ceskem pravu je obrovsky rozdil mezi slovy 'rusim'
> a 'zrusuji'), pak by to musel byt pravnik vystudovany v US.
Predpokladam, ze pouziva ;] Napriek tomu som niekde zazrel preklad GPL do
cestiny (or slovenciny?). Problem je len v tom, ze neviem kde to bolo.
Teda nie zeby som bol o moc mudrejsi z ceskych pravnickych terminov,
alelespie ako nic ;]
> - ceske a anglosaske pravo stoji na naprosto odlisnych
> principech a cesti pravnici by se zrejme dost jezili nad
> implementaci GPL do ceskych pomeru, i kdyz je samozrejme nutna.
Zaujimalo by ma, co si nasi pravnici vobec myslia o pouzivani GPL licencie
v nasich podmienkach a na soft robeny u nas ;] A nakolko je to v sulade s
nasimi zakonmi?
> Pravnici na celem svete dost zaostavaji v globalizaci sveta
> za ostatnimi obory (vzpomente na problemy s obsahem webovych
> serveru); ono asi sjednoceni pravnich systemu bude ten
> nejvetsi orisek 21. stoleti.
Noo... neviem... keby v tom zrazu jedneho dna bolo uplne jasno, naco by
potom boli pravnici? ;]

--
                                .  ,           Glip