IPv6 pro 2.0.x ?

Martin Mares mj na ucw.cz
Neděle Září 13 10:41:43 CEST 1998

Zdravim,

> Pokud vim, je delka IPv6 adresy 128 bitu (coz odpovida 16 bajtum, nemam-li
> jiz pamet vyrazne chatrnou :) ). A tudiz se ptam: Kdyz budu "tlouci"
> smerovaci tabulky, skutecne budu nucen psat cosi ve smyslu:
> route add default 113.45.13.124.127.96.7.8.9.10.11.12.13.14.15.16
> (uff), nebo bude lze zavest nejaky prefix (ci postfix) a ten pak pouzivat,
> tedy bude mozna psat treba:
> route add default $PREFIX.1.2.3.4 ... ??

   [1] Smerovaci tabulky u beznych stanic tlouci netreba (IPv6 ma velice
       rozumne navrzeny autokonfiguracni mechanismus), u routeru staci nekolik
       malo zakladnich. Navic se pouziva ponekud kompaktnejsi format adres:
       4-ciferne hexadecimalni skupiny oddelene dvojteckami.

> Je IPv4 vyrazne nesystematicky? Lepe receno - co konkretne znaci to
> "systematictejsi" ?

   Vyrazne lepe definovane IP options, takze se jimi nemusi vetsina routeru
po ceste sahodlouze probirat. Take napr. zcela odpadla fragmentace po ceste,
vsechny protokoly jsou nyni povinny delat path MTU discovery a budto proste
vetsi packety neposilat (pripad TCP) nebo je fragmentovat hned na zacatku.
Plus spousta dalsich vylepseni tohoto druhu, nejrozumnejsi by asi bylo precist
si rovnou prislusne RFC.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"A student who changes the course of history is probably taking an exam."