open filedescriptor nebo ioctl pro symlink

Juraj Rehak glip na napri.sk
Pondělí Září 14 13:54:16 CEST 1998

>  Dobry den.
>  Zabyval jsem se ted o vikendu setrenim proudu na svem notebooku s RedHatem.
> Potreboval jsem vyuzit noatime flagu u souboru na ext2fs, ale moje chattr to
> neumi nastavit, tak jsem si napsal vlastni program, ktery pres ioctl tento
> flag nastavi nebo smaze.
Noo... ak ide len o to, aby to mohlo menit root, tak odporucam pozriet si
softik zvany debugfs. So switchom -w umoznuje zmeny priamo na filesysteme
a prikaz mi (modify_inode) umoznuje okrem ineho aj menit flagy ;]
>  ioctl() ovsem bere filedeskriptor, jak ho vraci open(), a open() prochazi
> symlinky a otevre az soubor, na ktery je ukazovano. Existuje nejaky flag pro
> open, at otevre primo ten symlink? Zadny jsem nenasel... 8-(
Symlink sa otvorit neda, pokial je mi zname.
>  Nebo existuje nejake jine volani jadra, ktere mi doda otevreny fd nebo
> umozni ioctl na soubor jinak, nez pres fd?
Povedal by som, ze ano ;]
Malo by sa dat pouzit priamo ext2_ioctl (linux/ext2_fs.h).
Sice ma ako parameter pointer na file, ale nakolko som prezrel
/usr/src/linux/fs/ext2/ioctl.c, tak ho nepouziva a da sa volat z
userspace. Zaruku nedavam, neskusal som ;]

--
                                .  ,           Glip