Pomozte zacatecnikovi - vyroba jadra a MC

Libor Z. Janda libor_janda na antispam.idg.cz
Pondělí Září 14 17:37:47 CEST 1998

Tak jsem se rozhodl se trochu stourat do Linuxu (prece jen je to
perspektivni OS), ale se dvema vecma (zatim) si uz nevim rady. Prosim tedy
zde o pomoc.
Nainstaloval jsem si Monkey na umsdos a chtel si upravit pro potreby sveho
HW a SW (hlavne GUS a HPFS) a vyzkouset par programu.
Kdyz mi kompilace jadra (posledni verze - 2.0.35) podle navodu selhala,
stahnul jsem si posledni gcc (2.8.1?), libc a binutils. Pak jsem se zacal
rejpat ve zdrojakach (Opravdu jsou v oficialne distribuovanych zdrojakach
zakladnich veci vcetne jadra preklepy? - jestli jo, tak je to docela vada
na krase Linuxu a free SW vubec; jestli ne, tak by me zajimalo v cem se
staly chyby; ono i varovani o neparovych zavorkach ve mne budi nejistotu) a
zkompiloval vlastne vsechno (vlastne vcetne jadra) bez chybovych hlasek.
Pri linkovani jadra se ale v jedne fazi (myslim ze Makefile v
/arch/i386/boot a /arch/i386/boot/compressed) pouzije program objdump s
parametry:
objdump -k -q -o <nejaky offset>
Vsechny objdump ktery jsem nasel novy binutils i originalni z distribuce
ale znaj jenom uplne jiny parametry. Protoze nechapu ucel tohoto kroku,
nevim jak ho mam nastavit. Tady potrebuju prvni radu, obejitim se mi
nepovedlo vytvorit funkcni image.
Druhy podivny problem mam s MC (Midnight commander), nova verze (snad
4.1.35) to ma umet docela dost. Kompilace a instalace probehla bez zavad,
ale vysledek moc nefunguje. Na F3, F4 i enter mi tvrdi, ze format  mc.ext
se od verze 3.0 zmenil a ze instalace se mozna nepovedla. Mc.ext zdanlive
odpovida napovede, ale konkretnich shellovych prikazech se zatim nevyznam.
Kdybyste mysleli, ze mi pomuze vas zkonfigurovany mc.ext, tak mi ho poslete
na mail bez "antispam".

Pokud mi reknete, ze je to chyba moje nebo monkey, tak to beru, ale aspon
vysvetleni by mozna napomohlo mym znalostem linuxove praxe.
			Diky za nasledujici rady
					L.Z.J.