Programovani

"David Šauer" davids na iol.cz
Pondělí Září 14 20:04:46 CEST 1998

    DT> On Mon, 14 Sep 1998, Jaroslav Benkovsky wrote:

    DT>   No asi jsem tuto otazku nepolozil dost dobre. Me by totiz zajimalo
    DT> treba kdybych si chtel naprogramovat vlastni spravu klavesnice nebo
    DT> dokonce svuj vlastni okeni system jestli jsou v tomto smeru omezen.
    DT> Abych to jeste vic upresnil kdyz udelam jakykoli asemblerovsky program pod
    DT> dosem muzu ho nejak prenest pod linux?

To asi ne ... DOS se ovlada prerusenimi (typu AX=.. BX=.. INT 21h),
linux ma normalne systemova volani(ta ovsem funguji pres preruseni,
ale tim se na zacatku rozhodne netrap). Ale pokud chces napsat vlastni
okynkovy system tak proc ne ... X by uz mozna chtely prepsat.

  Vlastni spravu klavesnice take, ale to by asi chtelo (mozna) zasah
nejak do /usr/src/linux ... nebo ji napis jako modul a poves ho INT??
(kde je preruseni od klavesnice). Ale tyto upravu nejsou 'normalne'
prilis obvykle. Samozrejme, jako programator si se systemem(kde znas
heslo pro roota) muzes delat temer vsechno), treba i
  dd </dev/zero >/dev/mem [to nezkousej].

Navic: linux normalne vyuziva ASM syntaxi podle AT&T, nikoli dle
intelu.

  Mysli na to, ze na systemu muze viset nekolik desitek
uzivatelu. Jesli chces linux tak rekneme rizeni technologickych
procesu, nebo domu, tak happy hacking.

--
* David Sauer, student of Czech Technical University
* electronic mail: davids na iol.cz