Pocet souboru v adresari

Petr Simek petrsi na jcu.cz
Úterý Září 15 13:50:44 CEST 1998

On Tue, 15 Sep 1998, Michal Krause wrote:

> Mam cca 5.000 souboru v jednom adresari a rekneme tretina z nich je aktivne
> vyuzivana po cely den (tedy ne lidmi, ale programem). Chci se zeptat, jestli to
> muze zpomalovat praci toho programu a kolik je souborovy limit na jeden adresar.
> Obcas mazu nebo kopiruju (cp -f * /xxxx/) a dostavam hlasky, ze argument line is
> too long, takze me to nuti se nad tim trochu zamyslet.

Linux (alespon starsi verze jadra - v novych uz pry to neni tak hrozne)
je dost citlivy na pocet souboru v adresari. Moje zkusenosti vznikly
pri blbe nastavenem news serveru ktery vytvoril v jednom adresari asi
120000 souboru. Masina byla - 2xPPRo 200 / 256 MB ram pri postupnem
odmazavani jsem udelal asi nasledujici zkusenost :

 >10000 souboru - ls trva par vterin a zdrzuje system (zere procesor)
 >40000 souboru - ls uz nikdy neskonci - procesro pro ls = 100%
                  je treba pouzit echo *
 >80000 souboru - pokud nejaky proces saha do toho adresare system se uz
                  moc nehybe - proces se zastavi a nekonci ...

V novych kernelech (2.1.x) uz je to pry lepsi. Napriklad Digital Unix
zvladl 100000 souboru bez vetsich problemu na mnohem horsi masine.