Pocet souboru v adresari

Úterý Září 15 19:49:18 CEST 1998

On Tue, 15 Sep 1998 bravenec na optimit.cz wrote:

> Mam dojem, ze kdyz jsem nacpal do jednoho adresare tolik souboru, zacal
> jsem mit velke problemy s rychlosti (uz je to davno). Matne si vzpominam, ze
> adresar je implementovany jako sekvencni seznam jmen a inodu. Prohledavani
> takoveho seznamu chvilku trva, zvlast, pokud je v adresari vetsi pohyb
> a soubory se neustale mazou a vytvareji nove - v seznamu adresare zustavaji
> i zrusena jmena (nepletu se?).

V podstate ano, az na to, ze se volne misto znovu vyuziva (je-li
dostatecne velke). Takto je to implementovat v ext2 i ve vetsine
"klasickych" filesystemu. Kazda operace ma pak slozitost O(n) (pricemz
jadra trochu podvadeji s kesovanim).

Nekde filesystemy implementuji adresare jinak (napr. reiserfs je dela jako
B-stromy) a ty pak jsou k obrovskym mnozstvim souboru v jednom adresari
tolerantnejsi.

"You can't be truly paranoid unless you're sure they have already got you."