Poskozeny filesystem ... (delsi)

Juraj Rehak glip na napri.sk
Pátek Září 18 11:03:07 CEST 1998

> V adresari lost+found ty soubory taktez vykazuji ve vypisu znamku toho ze
> neco neni v pohode a nejdou vymazat:
Vyzera to, ze bol niecim prepisany blok, v ktorom su ulozene data o tom
adresari.

> Pri pokusu o smazani nebo o zmenu permissions obdrzim hlasku:
> Operation not permitted
Odporucam skusit:
debugfs -w /dev/hda1 (alebo kde ten filesystem je ;)
kill_file /cesta/cely_ten_adresar

;]
Btw. ako to nie je root fs, tak cesta je samozrejme len od mountpointu
dalej ;]

A potom este pripadne fsck na poupratovanie zvysneho bordelu. Btw. ono
toho moze byt dosahaneho podstatne viac, co na prvy pohlad nevidno, ja
osobne by som uz takemu filesystemu neveril ;[

> Ta masina bezi RH.5.0, kernel 2.0.35 a rozhodne byla stabilni (uptime >70dnu)
> Takze si myslim ze to ma na svedomi to mrtg.
Hmm... neverim, ze mrtg zapisuje priamo na ext2, takze bude kernel, alebo
chyba disku. Jedine zeby sa prepisali diskove buffre v pamati, ale to by
mal asi na svedomi tiez kernel.

> Napada vas nekoho cim muzou byt tyto problemy zpusobeny?
> -""- jak se zbavit tech nesmyslu aniz bych musel formatovat disk?
Viz vyssie ;]

--
                                .  ,           Glip